Levnadspolis!

Tuff dag här idag.

För mig, men mest för sambon.
Jag har för lite att göra, och kan inte sysselsätta mig med något.
För länge...
Bara korta stunder, och det gör FÖRMODLIGEN att jag är SKITJOBBIG!
Eller det GÖR mig skitjobbig!

Smärtan har inte gjort mig till den trevligaste bruttan att vara ihop med.

Är jag själv, går det bara ut över mig själv och min mentala hälsa.
Är det jag och sambon hemma så går det ut över...
Tataaaa:
SAMBON!
(ibland iallafall)

Jag lägger mig i ALLT han gör!
(vissa dagar)

Helst vill jag bestämma ANDNING och PULS på människan också.
Men den förmågan har jag INTE uppnått ännu ;)
Men "Pain-in-the-ass-förmågan" lever och frodas.
NU mer än någonsin!

Jag tror att sambon ÅNGRADE lite att han sjukskrev sig idag, för JAG är nog värre än en lättare febertopp...
Misstänker jag.
Febertopp Vs Madde...
Febertopp ALLA GÅNGER!

Och jag kände till och med SJÄLV, att när han kokade spagetti och jag kommer ut i köket och har en åsikt som:

"Jaha...
Kokar du spagetti?
Sambon : Ja.
Jaha...
Ska du äta spagetti med bara KETCHUP PÅ????"
( En väldigt stor DÖDSSYND för övrigt, så gör man bara inte ;)

Då kände till och med jag att jag var...
A little over the top!

Och sambon svarade:
"Jaaa...
Och hade jag nu haft något på spagettin då hade väl DET varit FEL också..."

FÖRMODLIGEN ja, svarade jag...
För då hade det varit köttfärssåsen som jag gjort till sonen, och då hade jag blivit sur för att du tagit den nu när jag får så ont av att laga mat!

Ja, jag hörde mig själv, och jag SER själv när jag skriver ner detta hur...
DJÄVLA IDIOTISK jag måste låta.
Och hur lite jag har att göra.
Och KAN göra.
Men GNÄLLA går bra...

Självinsikt och självrannsakan :(
Det SVIDER tyvärr.

Och sambon sa:
"Amen sluta nu för fan å va en sådan djävla LEVNADS POLIS!!!! "

Öh..
Well.
Ok.
Ja, nämen jag ska FÖRSÖKA...
Sluta lägga mig i, gnälla på och KVÄVA min käre sambo.
(Förutom i VISSA sammanhang, typ städ och dylikt ;)



Ja, jag var nog redan innan olyckan, en jobbig sambo.
Jag antar att jag är en ÖVERDJÄVLIGT jobbig sambo nu.

Jag tror att sambon önskar att han stannat hemma den där gången...
Han blev övertalad av sin kompis, att hänga med på Mc Donalds för att få äta ett gratis mål mat.
Och såg mig där utanför.
Som han sedan 3½ månad senare friade till.
Han borde ha hållt sig hemma i Roma ;)

Nä, slut på en väldigt lång, tråkig, ont-halva-dagen dag...
Och en förhoppning om att akupunkturen kan göra underverk för mig imorgon.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0