Bättre kväll...

Igår blev kvällen bättre än förväntat :)

Jag trodde att "bära ansiktskräm-tub-värken" skulle hålla i sig resten av dagen...
Men det gjorde den inte.
Framemot 16-17 kändes det överkomligt och jag tog det bara lugnt framför tv´n.

Idag hade jag ett möte på agendan, med jobbet.

Men jag kände bara här nu på morgonen att går jag på det här mötet, sitter på dom där bedrövliga stolarna, är jag förmodligen KÖRD resten av dagen.
Det ORKAR jag inte.
Speciellt när jag har en bra morgon.
Visserligen känns det viktigt för det är dom nya ägarna till assistansen men VI kommer ju fortsätta ha våran gamla chef när vi "går över".
Så jag ringde chefen idag och undrade vad hon tyckte om min medverkan eller inte...
Hon tyckte inte att jag behövde komma.

Jag bestämde då att jag inte går.
Även om jag känner att det känns lite OENGAGERAT att inte gå, att det nya företaget kanske skulle tycka att det är nonchalant.
Men nej, jag går på magkänslan och litar på min chef.
Jag vill ha en bra dag helt enkelt, slippa så mycket värk som möjligt.

Min sjukskrivning blev förlängd igår också.

Hela november ut.
Men tror ni att jag fick den där MAGNETRÖNTGEN som jag bett om sedan dag 1 hos läkaren?
NEJ...
Det fick jag inte.
Och jag är inte riktigt klar över varför NU HELLER.
Han vill bara flytta fram och tycker att jag gör framsteg, även om dom är små och går sakta.
Jaha, och jag försökte med argument som sjukgymnasten sagt men...
NEJ.

Inte mycket jag kan göra, det är ju han som bestämmer.
Jag grät och argumenterade lite till.
Nix.
Nähe.

Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0