En låååååååååååång dag.

Det har varit en lååååååång dag...

Och mycket spring har det blivit.
Jag började dagen med att gå till affären där jag hittat kakel till badrummet.
Jag fick nämligen se att dom skulle sälja ut just DET kaklet som jag valt ut :(

Våra EMINENTA hantverkare skulle ju beställa och hämta hem det men...

Här jobbas det ju EN DAG i veckan, så jag sa till rörmokaren som var här och jobbade igår att han fick mäta upp badrummet.
Så jag kunde gå och PAXA kakel och klinkers.
Så att inte affären säljer ut allt, och när våra SPEEDY-GONZALES hantverkare kommer och ska beställa kakel...

Så är det slut och det måste beställas hem nytt och det blir ÄNNU MER FÖRSENAT :(

Han mätte igår och jag fick ett papper med alla måtten.
Jag gick dit och pratade med den SUPERTREVLIGA tjejen som jobbar där :)
Snacka om drömexpedit säger jag bara.
Ingenting är problematiskt.

Hon skulle fixa allt och ställa undan åt oss.

Tack, sa jag, vet tyvärr inte NÄR dom kommer och hämtar det men...

"Inga problem, sa hon, det kan nog stå på lagret några ÅR.
Hem och piska på dom där hantverkarna nu... "

Jag knatade hem för att piska på.
Men IDAG har inga hantverkare dykt upp.
Det verkar onekligen som om våra hantverkare satt i system att jobba en dag i veckan på vårat viktiga, viktiga badrum.
SNÖRP, på munnen...

Nästa punkt på dagordningen var samtal med läkaren.
Skall dit imorgon, och idag var han väldigt lugn och lyssnade.
Det blir fortsatt sjukskrivning och samtalshjälp iallafall.
Och så ska vi diskutera röntgen.

Och han vart lite bekymrad över faktum att det inte har gått framåt alls den senaste månaden.
Ja...
Då är vi två.
Kanske tre om jag räknar i sjukgymnasten.

Så vilade jag, tog en dusch och sedan var det dags för just sjukgymnasten.
Drog allt som hänt och INTE hänt under hans semester.
Och mådde TJYVTJOCKT.

Hinner inte mer än ut från sjukgymnasten, så ringer en av mina bästisar :)
" E´ru färdig nu?"
Hon ville fika.
Ok, sa jag, men jag vill gå hem.
"Jag väntar, sa hon."
Så hon satt och väntade en 10 minuter tills jag dök upp.
Vi fikade, snackade skit och jag fick vila min värkande nacke.

För då hade liksom SUPERVÄRKEN så fint satt in, när jag lämnade Mr. Motomoto.

När hon pös iväg hade jag TYVÄRR ett sista uppdrag...

Tvättstället som jag och morsan så bra enats om igår, var restnoterat.
Till KANSKE vecka 46...
SKIT.
Ok, nä, här ska det ta MAX en vecka för tvättställsleverans OM hantverkssniglarna skulle få fart ;)

Så jag gick in på Comfort och kollade vad dom hade ett erbjuda.
Hittade likvärdigt och en hundring dyrare bara.

Och sedan gick jag till tygaffären.
Idag igen.
Jag satte mig i ett hörn och läste i mönsterkataloger.
I en timme.
Jag bara försvann och SYDDE I TANKEN.
Underbart.
Men verkligheten är ju krass som fan.

Fast jag kände mig glad att tänka på annat för en stund.
Bra mycket bättre än tv´n iallafall.

Jag har följdaktligen jätteont i nacken just nu men...
Jag hoppas på en bättre dag imorgon.
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Caroline

Fy för badrumsrenovering, vi drar på våran i det längsta, det gäller ju att välja rätt hantverkare!



Nu får väl värken ändå ta och ge sig, jag vet inte vad för uppmuntrande ord jag ska komma med, de flesta är ju alldeles för futtiga :(



Och apropå garn, har du läst "Livets aviga och räta" av Kate Jacobs?

2009-10-14 @ 12:46:55
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, du...

Det TYPISKA är att det är ju en "försäkringsskada"så det är ju inte vi som valt hantverkare.

Men å andra sidan när vi renoverade badrummet för elva år sedan valde VI hantverkare och då var det EXAKT samma problem men latmaskar :(



Och den här djävla värken...

Ja, den är "a never ending story".

Jag håller på att bryta ihop totalt.

Alla ord är uppmuntring ska du veta :)



Jag fick faktiskt låna den boken av en arbetskompis precis.

Skall läsa den.

Jag plöjer just nu en massa John Ajvide Lindqvist böcker, skräck...

Och sover med lampan tänd på natten ;)

2009-10-14 @ 18:27:09
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0