En riktigt bra dag!!!!

Idag mina kära bloggläsare, har jag en riktigt BRA DAG!!!!!!!!!
Värkmässigt alltså.
Annars är den rätt trist, men ändå ;)

Idag har jag minimalt med värk.
Jag har en lätt, lätt värk som är helt överkomlig.

Detta TROTS att jag gjort aktiviteter som borde dragit igång det REJÄLT.

Jag tog efter morgonbestyren, en promenad till Comfortbutiken och beställde ett tvättställ.
Sedan hem och fixade kaninburen.
Det är i princip det enda "tunga" jag gör här hemma, fast det är ju inte så tungt.
Tidningspapper och halm.
Men det brukar vara en "igångtriggare" av värk.
Idag, lite värk bara :)

Sen åkte jag och morsan och handlade.
DET...
Brukar vara det värsta av allt faktiskt.
Jag gör ju inte mycket när vi handlar heller för det sköter morsan, men bilfärd och lite plockande med varor...
RENA RAMA DÖDEN!!!!

Jag fixade det också och har fortfarande minimalt med värk.

Kanske det där miraklet jag ber om, kan inträffa.
Jag känner mig försiktigt positiv igen.

Så har jag pratat med sjukgymnasten.
Och fick förklaring på det där med "sne kota" som läkaren slängde ur sig igår.
"Ingen sne kota, sa Mr Motomoto, det är lite fel förklaring."

Kortfattat:
Ett problem som uppstår när man inte rör på nacken "som vanligt" .
En LÅSNING i kotorna , pga av whiplashen.
En bieffekt som försvinner om whiplashen försvinner.
Inget man ser på en röntgen.

Han förklarade lite mer omkring det, men det orkar jag inte skriva.
MEN...
OK, då förstår JAG iallafall efter hans pedagogiska förklaring.
Och jag kände mig lugnad.
Jag trodde som vanligt att jag var HELT KÖRD i den här whiplashfrågan ;)

Nu tänker jag sluta skriva innan jag får jätteont här.

MEN...
Jag återkommer för ikväll är det ju...
Tataaaa, S.O.S Patetiska Gute ;)
Mitt favoprogram och då måste jag ha lite NACKE kvar att orka skriva ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0