Cujo + Doris = Madde

Idag är en dålig dag, värkmässigt.

Jag hoppades att det kanske skulle lätta om jag tog en promenad, som igår...
Men det har det inte gjort :(
Det blev snarare värre.

Den här värken är bra konstig faktiskt för jag vet ALDRIG åt vilket håll den ska "gå" från dag till dag.
Vissa dagar funkar vissa saker som lättnad, och nästa dag funkar det inte.
MEN...

Just nu känns det lite som när man har ett spädbarn...

Om bebisen varit djäkligt besvärlig någon dag, skrikigt mycket, man har inte fått sovit på några nätter eller vad det nu kan vara...
Så får man en dag med lugn och en natt man får sova ut...
DÅ orkar man lite till.

Lite så känns det med nacken också.
Jag har haft rätt bra dagar bakom mig och så kommer ett bakslag, men jag har hunnit fått lite "värkandrum" då orkar jag med lite till.

Fast frågar ni mig klockan 19 ikväll, så kanske jag inte håller med om det jag skriver nu.
Det blir en lugn dag i mysbyxor.
As usual ;)

Sonen for iallafall iväg på Hajk.

( Häj å välkomna ti HAJK!
 Id´a ska vi prate om hästar, men inte vicke hästar sum hälst...
Utan FLODHÄSTAR... )
Skall föreställa SKRIVEN, bred, VÄRMLÄNDSKA.

Jag var bara tvungen ;)
Bra att det blev så, med tanke på att nacken känns av.
Han kommer imorgon på eftermiddagen.

Doris dök upp igår igen.
Jag gav kaninen mat.
Skar lite sallad, lämnade kylskåpsdörren öppen.
TÄNKTE när jag gick in i vardagsrummet:

Jag måste gå ut och plocka i ordning i köket och stänga kylskåpet...

Gav kaninen mat och satte mig i soffan och såg på "X-Men" med sambon.

Några timmar senare kryper jag i säng och hör sambon gå ut i köket.
DÅ...
Kommer jag på att jag glömt kylskåp och plocka iordning.
Ropar till sambon:
Står kylskåpet öppet där ute?
Fastän jag visste att det skulle göra det.
"JA, säger han."
Fan också.

Men TRÖSTADE mig och sambon med att det var BÄTTRE att det var kylen som jag glömt stänga och inte FRYSEN.
Då hade det blivit JÄTTEJOBBIGT ;)
Alltid något.

På min mail, efter mitt inlägg om mig själv som Doris fick jag några rader där det stod:

"En galen rabiessmittad hund med Dorisminne.
Jag ser framför mig en galen hund med fradgan sprutandes ur munnen som springer runt, runt i cirkel och jagar sin egen svans, och har glömt VARFÖR den är GALEN och VAD den jagar.
Känns det bekant? "

Spot on!
Jag BARA ÄLSKAR sådanadäringa härliga analyser på sådant som jag skriver om mig själv.
Stort, stort asgarv.
Nu ska jag vila mina armar och nacken.
Sticka lugnt.

P.s.
Jo, hantverkarna...
Som i FREDAGS, efter en halv dags arbete PÅ HELA VECKAN, LOVADE på heder och samvete att dom skulle köra igång och gjuta golv idag...
Har INTE dykt upp och nu visar klockan 11.36...
Ursäkta min SVENSKA men:
Djävla k-ksugare.
Förlåt.
D.s.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0