Hantverkssniglarna jobbar & S.O.S Katastrof Gute !

Idag kom en av hantverkssniglarna och körde igång igen.

Men idag hade dom kommit fram till att dom måste göra om HELA avloppet.
Så SYND att dom inte kom på det redan i TISDAGS.
Men jag ska inte klaga, nu jobbas det iallafall :)

Ny säsong av S.O.S Gute stod på "MUST SEE" igår vid åtta.
Och vad var nytt säsong 2?

INGENTING!!!!!!

Det var lika skrattretande och dåligt som FÖRRA säsongen.
Varför ser jag det?
För att jag kan inte låta bli.

Den som stod i KAMERAFOKUS var såklart "Tala-tydligt-Smurfen" Henke...

Och djävlar vad han MALDE PÅ!!!!!!!
Han var verkligen i sitt esse och körde så mycket UTBILDNNGS-SNACK (eller vad det nu skulle föreställa) till oss tittare...
Som var...
TOTALT ONÖDIGT.
Men jag tror att "Tala-tydligt-Smurfen" älskar att höra sin egen röst, och att vara på tv ;)

I första programmet lyckades dom även klämma in två kaffepauser och en badpaus.

Inte heller DET var nytt för i år.
För ÄTA och ha kaffepauser vet vi ju att dom har OFTA sen förra året;)
Badpausen kallades för FYSTRÄNING.
(Yeah right )
Om man ligger och plaskar på 1 meters djup på kalkstensbotten blir det nog inte så mycket simmning gissar jag.
Då skrapar ju brandisarna knäna i havsbotten.
Eller kanske FAMILJELYCKAN ;)

Fler kaffepauser och FYSTRÄNINGAR (bad) är att vänta i nästa och nästa och FÖRMODLIGEN i alla programmen.
Mycket kaffe blir det...

Så hade dom STORT LARM, STORT LARM, STORT LARM.
Och brandisarna ryckte ut med buller och bång.
Men SOM VANLIGT var det FALSKLARM.
Snopet.
Det var rökutveckling i en kyl på COOP.

Jahapp...

Sen fick vi se REPRIS på rökövning.
Precis som förra året.
Och HENKE talade tydligt om för sina SMURF-UNDERSÅTAR att dom gjort ett bra jobb.
Bravo Henke!

Fortfarande verkar ambulanspersonalen och polisen vara dom man fortfarande kan ta på LITE allvar men brandisarna...
Dom är som en dålig parodi på brandmän.
Typ i en Monthy Pyton film ;)

Av dom som var FIGURANTER i tv-rutan, dvs dom vanliga människorna så var det TVÅ som fastnade på näthinnan.
Den ena var det STENPACKADE bruden på Strandgatan.
Hon var SERIÖST kul och pinsam när hon pratade med Farbror Polisen som ville ta henne till Tillnyktringsenheten.
Tillslut fick hon ge upp sitt SERIÖSA SUPANDE och åka med Farbror Polisen.
Seriöst alltså.

Den andra SKOJSIGE var en kille som åker fast för att han dels hade bråkat och dels för att han hade en polares leg.
Han ringer upp sin polare och säger:
(ungefärligt dessa ord...)
"Fan jag har åkte fast här i BÅSTAD och jag har ditt leg..."

Jaha ja, jag tyckte bestämt att speakern sa att det var i ALMEDALEN, men jag KAN ha haft fel...

Nä, men den RÅDIGE polisen upplyste sedan polaren att dom var i Almedalen och allt löste sig.
Tror jag ;)

Ja, det blev ju mycket att BLOGGA om, men det var INTE mycket att se på...

Och FÖRLÅT men Brandisarna verkar SÅ...
Pantande och ÖVERSPELADE.
Förlåt, mest ÖVERSPELADE kanske.
Fast VI hade ju KUL och skrattade och ojade oss när vi såg programmet.
ÅT brandisarna.
Jag och sambon och min bästis som ringde i pauserna.

Jag måste nog se nästa program också.
Så jag har något att blogga om och skoja om.
Veckan snackis på Gotland:
S.O.S Repris-från-förra-året ;)

Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0