Jag är tacksam för idag & Brandisar :)

Det har verkligen varit en av dom bästa dagarna på länge.

Och jag känner mig glad.
Fast med GRÅTEN i halsen, om jag skall vara ärlig.
Jag vill att varje dag ska kännas så här.

Tyvärr kom det värk smygandes vid 19-tiden, men jag är ändå tacksam för dagen.

Liksom man är glad, och hoppas att det vänder för gott.
Det blev en tillfällig respit, så jag kunde andas ut lite.
Jag hoppas att stunderna blir FLER med mindre värk, fastän jag anstränger mig lite.
Kanske jag kan få en bra vecka med sonen nästa vecka om jag har tur.

Så hade jag samtal med en bästis efter S.O.S Gute och det höjde humöret också.

Och programmet...
Ja...
Jag vet inte om jag ens ska skriva något för det känns som JAG också upprepar mig...
Från FÖRRA året.
Alltså det är ju så mycket reprisbilder, reprissnack, reprismat och REPRISINTERVJUER så vi bara asgarvade här.
OCH via telefon.

Jag kommer förmodligen ALDRIG bli räddad av vare sig ambulansen eller brandisarna om dom läser detta.
Nu tror jag mig i och för sig inte vara SÅ stor och viktig bloggare så att hela världen läser mig men...
Man vet ju aldrig när man bor i en liten stad ;)

Jag kan ju börja med "Dassräddaren" Julle från förra säsongen.
Han har denna säsong avancerat till BRANDMÄSTARE :)
Han som släckte ett brinnande dass.
Han har förmodligen släckt fler bränder än bara det dasset, men han blev för evigt förknippad med dasset på skrubbs förra året.

Sen fick lille mjuka fine Ojet in en kontaktannons på bästa sändningstid, FÖR ANDRA ÅRET i rad.
Heja Ojet, att du bara vågar.
Fortfarande singel, trots förra årets superexponering i rutan?
Ofattbart!

Vi fick även se:
Ojet på stranden med bar överkropp.
Ojet på gymmet med bar överkropp.
Och tatueringar.
Ojet körandes i hans superdupercoola lilla bil från 70-talet.
Och så pratde Ojet om vem han umgås med...
Ja, det var hans barn i första hand.

Vad skönt...
För förra året hade ju Ojet GLÖMT BORT att barnen var det viktigaste i hans liv.
Då var det ju Kiteing som var på förstaplatsen.
Tills reporten undrade om inte barnen var viktigare än kiteing.
JOVISST JA...
Det var dom ju.
Nä, Ojet hade lärt sig läxan från förra året och svarade RÄTT detta år.
BARNEN är nr ETT.

Sen om han menade det, är ju en annan femma ;)

Mitt i programmet så kom det upp en liten ruta högst upp i vänster hörn på tv´n.
Där stod:
"Känner du gotlands sexigaste brandman?"
Svar: NEJ...
Jag tycker ingen av dom framstår som särskilt sexiga.
Snarare...
Hungriga träningsnarkomaner med konstig gotländsk dialekt, överdrivna och lite...
Nä, det sista jag tänkte, SKRIVER JAG INTE ;)

Så blev det YTTERLIGARE en repris.
Inhandling av midsommarmat.
GÄSP!!!!
Kom med någe nytt nu för fan!
Varför i hela världen filmar dom det där?
När dom gjorde det förra året och SÄNDE det förra året också.
Jag fattar ingenting.
Sambon och jag tjöt av skratt åt det med.
Och hela stationen åkte man ur huse till samma Ica Maxi som förra året och handlade.

Sen var det FEST & TRIVSELKOMITTÈN som gick ut i hagen och plockade blommor.
Och så fort som alla satt sig för att äta...
Gick larmet.
PRECIS som förra året.
Jisses.
Snopet killar ;)

Dom åkte ut och räddade två småkillar på en flotte.
Och tro det eller ej men brandisarna HINNER INTE MER ÄN IN för att släppa av grabbarna, så säger Fagis:
"Naj, hem å fortsätte med kaffedrickandet! "
Jepp, så sant som det är sagt...
MAGÄCKEN KALLAR, som så ofta på brandstationen.
Gapskratt igen.

Så var det lite från polisens verksamhet bland festande ungdomar i Åminne.
Dom patrullerade runt och hällde ut öl för kidsen.
Bra, tycker jag.
Så säger en av poliserna:
"Stämningen är väl ok, tycker jag."
Mmmm.
Tyckte nog INTE kidsen.
Hur mycket party blir det när snuten är med och sabbar?
Inte mycket party alls.

Men som sagt det var bara BRA tycker jag.
Kommer från ens som förmodligen hade kaxat rejält när jag var ung och snuten hade hällt ut min dricka ;)
Men nu är jag vuxen och då tycker jag annorlunda.

Nog om brandisarna och Kontaktannons-Ojet för idag.

Jag UNDRAR vilka NYINSPELADE REPRISAVSNITT vi får se nästa vecka?
Kanske dom kan laga någon NY MATRÄTT iallafall?
Jag, sambon och bästisen via telefon, lever på hoppet ;)
En LÅÅÅÅÅNG vecka tills nästa spännande avsnitt.
Hur ska jag stå ut?
Sticka lugnt.











Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag har inte sett det i år! Bättring kommer ske under helgen, lovar, återkommer med kommentarer. Men hur lovande känns det med en nyinspelad repris??!

POK

2009-10-16 @ 13:58:57
Postat av: Bloggaren Herself

Ja du...

Det är SÅ MYCKET nyinspelad repris så det är inte klokt.

Men i år är det just DET som är charmen ;)

Då kan JAG såga ännu mer.

Och jag, Denny och Sofie (via telefon), tjuter iallafall av skratt.

Dom är så...

Roliga repriser på sig själva ;)

KRAMIS

2009-10-16 @ 15:36:15
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hihi, jag ler lite, Ojet är en gammal bekant!

Kram

2009-10-19 @ 14:01:30
URL: http://alltkreativt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0