Kaninen är SÅ POSH!!!!

Vår lille kanin är så djäkla POSH alltså!!!!!!!!!

Endast det bästa duger.
Eller ska jag säga:
Endast det KÖPTA duger!!!!!!
Dyrt ska det vara för att det ska smaka.

Vi har, innan äppelträden har fått äpplen, köpt äpplen till Leo.
NU är det äppelsäsong och vi har massor med äpplen.
Det DRÄLLER av äpplen fråm träden.
Mamma sparar dessutom, så vi ska ha hela hösten, vintern och våren till sötnosen.

Perfekt.
Vi sparar pengar för äpplen är ju dyrt, kilopiset är högt.
Och Leo äter ett äpple om dagen så...
Gratis äpplen är perfekt!

Men tror ni kaninskrället tycker trädgårdsäpplena är lika goda som dom köpta?
Nä...
Det tycker han SÅKLART INTE!

Som den FINSMAKARE han har blivit så blir han överlycklig när äpplet kommer in i buren...
Skuttar fram i rekordfart.
Luktar på det...
Och är det köpt äpple äter han omedelbums.

Är det trädgårdsäpple så FNYSER han, vänder på tassen, skuttar därifrån och äter det när "det kniper".
Dvs när morötter, sallad och hö är slut!

Vilka ÖVERKLASSFASONER  säger jag bara!

Han tror förmodligen (liksom sonen ;), att vi skiter ut pengar i den här familjen.
ÄT eller SVÄLT har jag försökt säga till kaninen också...
Precis som till sonen.
Men ingen av dom verkar fatta, eller vill höra vad jag säger!

Leo bara tittar på mig som om JAG vore dum i huvudet, och svajar lite med sin Fraggelfrisyr och drar...
Till sin lilla hopp-ö under matbordet.
Fortsätter därefter MASSAKRERA mina 1700-tals stolar i ren protest!

Ge mig köpeäpplen eller jag gnager sönder dina stolar...

En vacker dag, när vi har middag och en gäst sätter sig på en av stolarna...
LÄR någon gäst braka i golvet, pga av söndergnagd stol.
Det är inte trämask, det är en grinig kanin ;)

Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0