? kg, check...

En liten vän brukar blogga om sin viktnedgång ibland...

Nu ska jag också blogga om vikten, men då handlar det om viktuppgång!

Jag har inte rört mig mycket de senaste veckorna.
Inte på långa vägar som jag brukar göra.
Det har ju blivit mycket SOFFA, om jag säger så.
OCH bilåkande.
TRÖSTÄTNING har jag också ägnat mig åt.
Godis, mackor och glass har mulats in.
Yepp.

Om man tänker sig EGENSPORTANDE så har jag ju gjort lite sådant.

Men utan fart och utan längd.
Jag har inte jobbat, vilket skalar bort en hel del motion bara där.
För på mitt jobb blir det mycket rörelse, oftast.
Så cyklar jag till och från jobbet.
Cykla kan jag inte heller göra med mina armar, noll cykling alltså.

Lägger man då till allt jag brukar göra här hemma, typ städning, handla, tvätt, pyssel, aktiviteter så har jag inte gjort mycket av den varan heller.
Som ni vet ;)
Inte mycket rörelse alls.

Jag har fyst runt i mysbyxor och inte haft på mig ett par riktiga jeans på evigheter utan jeans med gummiband.
Ingen måttstock alltså på OM jag har lagt på mig.
Alltså att jag känt att byxorna spänt i byxlinningen.

Idag kände jag att jag måste väga mig.
Bara för att se och förmodligen få en chock.
Och DET FICK jag...

Efter att ha suttit MESTADELS av tiden, tröstätit och gjort minimalt i NIO veckor så har jag bara lagt på mig KNAPPT 2 kg!!!!

Jag blev superförvånad och glad.
Jag hade faktiskt förväntat mig 5-6 kg minst.
Men 1.8 kg var allt :)
ALLTID NÅGOT!

Springer jag väl av mig så småningom.
Och så får jag sluta tröstäta ONÖDIGA saker.
För jag är ju knappast "Fit for fight" och kan börja leva "mitt vanliga aktiva liv" ännu.

Jag och sambon var och handlade nyss.
FRUKT var ordet för dagen ;)
Jag var SÅ SUGEN och kände lukten av GODIS-RAD-HYLLAN.
Men stod emot.
Och försökte koncentrera mig på dom där "MUMSIGA" satsumaserna jag hade köpt ;)
Satsumas Vs Godis, yeah right.
Satsumasen VANN, men det SÖG i godistarmen när jag gick ut från affären.

Eller rättare sagt FLYDDE ut ur affären.

Jag tänkte på dom där 1.8 kg och mediterade SATSUMAS istället.
"Frukt är godis", en gammal FIN SLOGAN.
Men i min värld så är godis GODIS...
Så det så ;)

Nacken har varit URDÅLIG idag.
Och som jag förutspådde i morse så är jag inte LIKA uppåt och käck angående min smärta nu, som jag var i morse :(
Att jag skulle stå ut bättre bara för att jag har haft några bra dagar.
Cujo is back.
Men imorgon är en nyar dag och kanske bättre än idag.
I hope.

Hantverkarna...

Nä, dom dök inte upp idag alls.
Heller.
Jag och morsan bestämde att vi inte skulle ringa idag.
Utan vi avvaktar tills imorgon.
Det som är synd är att nu KAN MAN ju inte VARA TREVLIG LÄNGRE.
När dom väl kommer hit och jobbar.
Vi är ju så djävla förbannade, att den som visar sig här får ju en hel del SKÄLL.

Och det är INTE BARA JAG som skäller då, vill jag bara tillägga.
Sticka lugnt.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0