Vill ha en stickbok och en bakmaskin!

Idag har det varit en "MITTEMELLANDAG".

Dvs inte lika illa värk i nacken som igår.
Fast inte lika bra som i förrgår.
Men UTHÄRDLIG.

Mamma skjutsade mig till bokhandeln för jag behövde kopiera papper till FÖRSÄKRINGSKASSAN.
Dom har SLARVAT bort min första sjukskrivning, så jag har ännu inte fått ett godkänade att jag ska få pengar.
Jag vet att jag skickat in alla papper, men ett är alltså försvunnet.
Jag fixade det idag :(

Jag köpte den senaste John Ajvide Lindqvist boken också.
Nu har jag snart läst alla, och han är verkligen en ny favorit.
Jag sover med lampan tänd i hallen varje natt, för jag är verkligen LIVRÄDD att jag ska vakna upp och ha en DEMON i fejan ;)
En döing med iskall energi.
Jag inbillar mig alldeles för mycket och ändå kan jag inte sluta läsa.

Så hittade jag en annan bok jag bara MÅSTE HA!
Jag ska köpa den till mig själv i present när jag jobbat min första dag på jobbet igen.
När jag är frisk i nacke och axlar.

Jag hittade en stick och virkbok med UNDERBARA mönster.
"Sticka romantisk lantstil" av Ditte Larsen.
Den var inte allför dyr, 229 kronor, men jag måste spara pengar just nu.
Jag kan inte slösa för mycket, för jag vet ju inte hur länge jag ska ha det så här :(

Och så tänkte jag att det skulle kunna vara en liten morot att se framemot, att unna mig själv när jag blivit frisk.
Ja, den står HÖGST på önskelistan iallafall.

Så tog jag och morsan en tur in på Indiska.
Jag behövde en "baströja" i trikå.
Jag hittade en billig och provade lite annat.
Men varken nacken eller plånboken tillät att jag blev för långvarig där inne.
Prova kläder är som jag skrivit förut, INTE ett nöje nuförtiden.
Armar UPP, nacke av.
Så ser den bistra verkligheten ut.

Det blev den planerade baströjan ;(

Så kom vi hem och regnet upphörde.
Jag har ju inte varit ute och rört mig på länge så jag passade på.
Det blev en promenad runt muren.
Solen sken, det blev VARMT och inte många hade hunnit ut efter regnet :)

Jag fich NÄSTAN hela turen runt muren, FOLKFRI.
Hurra, det var underbart.

Så blev det den sedvanliga "3 minuterssoppan", som jag lever på just nu.
Egenkomponerad, får inte ta för lång tid och inte för mycket ARMARBETE.
( dvs det får inte bli en massa hackande och skärande )

Och så Ica´s "bake off fralla", med alla TILLSATSER och skit.
Som jag dessutom INTE ska äta för huden!!!
Der är alldeles för mycket salt, men jag kan ju inte baka eget SALTFRITT bröd så det får gå.
Jag äter ju hudmedicin så jag klarar mig ganska bra.

Men jag har ju brist på NYBAKAT bröd om jag säger så.
Så då känns det lite smarrigare att köra "bake off".
Jag önskar mig en BAKMASKIN så jag slipper hårt arm och axelarbete men ändå kan få mitt EGET BRÖD!

Jag vill inte bara bli frisk, köpa den där UNDERBARA boken, jag VILL VERKLIGEN ha en bakmaskin också.
Men SÅ rik är jag tyvärr inte så jag kan köpa mig det :(
Just idag iallafall.
Sticka lugnt.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0