Flukte på brudarna...

På måndag är vårat badrum KLART!

Dom har en fläkt att sätta dit, lite mer fogande och koppla in el till fläkt och lampa...
Sen är det ta mig fan KLART :)
Gud så skönt säger jag bara.
Då kommer nästa prövning.
Sambon och morsan ska STÄDA badrum, hall/arbetsrum och trappuppgång...

Allt under ÖVERINSEENDE av STÄD-HITLER herself.
Dvs mig.
Dom kommer få ett helvete om jag känner mig själv rätt.
Och det gör jag ju ;)

Jag ska försöka vara snäll.
Men jag bara känner hur städpiskan kommer vina i luften och jag kommer vara mer nitisk än...
?
Jag kommer vara värre än deras värsta mardröm, helt enkelt.

Idag har det varit en bedrövlig dag, smärtmässigt.
Värken kvar ganska mycket sedan igår och så har jag inte kunnat vila alls.
Det var Neuroteam och samtalstid.
Jag hade tid mellan 9-10.
Jag kom ut därifrån 11.00.

Promenad hem och här har det varit fix med hantverkarna, plockande, och sedan tog jag och mamma en sväng till ÖB.
Jag hade en mega-shoppinglista och var tvungen att ta med morsan då som sagt.
Det tog tid för hon skulle shoppa också.
Väl hemma igen så var det snack och fix med hantverkarna igen.

Satte mig i soffan nu, klockan 16.00 prick.
Det värker ända ut i öronen, överallt.
Imorgon MÅSTE jag ta det lugnt.
MÅSTE.

Så var det ju FILMTAJM igår.

Jag trodde att jag skulle få se den gamla versionen av "The Omen".
Jag var superladdad, en gammal fin klassiker.
Det var helt fel.
Vi såg " S.O.S Gäsp" och sedan skulle HÖJDPUNKTEN komma.
Men jag blev besviken...
Det var den nya versionen av The Omen som kom 2005 :(
Asch...
Jag såg typ en haltimme sedan gick jag och la mig.
Besviken.

Det visade sig alltså att S.O.S Gäsp skulle bli höjdpunkten på kvällen ;)
Eller...
I BRIST PÅ ANNAN TV ;)

Ja, vad ska jag då börja...
Det var ju så mycket.
Eeh...

Jo, Nypan, Trög-Smurf, åkte till Gotska Sandön för att ha brandövning med personalen där.
Gick finemang!
Och han avslutade hela övningen med Brandisarnas NUMERA KLASSISKA replik:

"Naj, men niu var vi färdige med öivningen, nu tyckar jag att vi tar KAFFI... "

Ja, apselut...
Fika på bara, GISSAR att det var tårta och bad på det också, men det fick inte vi i tv-publiken ta del av.
Men så BRUKAR det ju vara ;)

Jag och sambon noterade även att ALLA vägar, till VILKEN del av Gotland som helst...
Går via BRORAKAN!
Det var en utryckning till Hemse.
Man fick se ambulansen i full fart på...
Brorakan.
Larm igen och ambulansen skulle till När...
Via BRORAKAN där också.

Hm, tänk, både sambon och jag har BESTÄMT för oss att både När och Hemse går åt rakt motsatt håll från Brorakan.
Jaaaaa...
Vi VET att dom har filmat på ledig tid UTRYCKNINGSBILDER med lite actionkörning på Brorakan och sedan klippt ihop det.
Men det blir så fel att HÖRA att dom ska till När respektive Hemse och även Brissund...
Och SE att dom åker på Brorakan.
Så, nu ska jag sluta tjata om det ;)
Petigt jag vet.

Så hade Nypan, Trögis, en liten presentation av sig själv.
Han satt och sa att han var 42, men det tyckte han inte själv att han såg ut som...
Fniss, harkel och host.

Sambon sa:
( Obs, SAMBON sa, inte jag...)
"Nä, han ser MYCKET äldre ut än 42!!!! "
Jag kunde bara hålla med.
Ja.
Förlåt Trög-Smurf, men det gjorde jag.
Vi.

Sen fick man veta vem som var Trög-Smurfs bästis.

Det var Dvärg-Smurf, Tord.
( Dvärg-Smurf för att han är så oskapligt kort.
Han är typ ett huvud kortare än mig.
Kanske till och med ännu kortare än "ett huvud")
Så gulligt :)
Dom satt där i varsinn solstol på någon strand och tyckte om varandra.
Och när Dvärg-Smurf sa att det var FÖRNEDRINGS-TV på bästa sändningstid...
Kunde jag och sambon BARA HÅLLA MED där också.
Fast av ANDRA orsaker än vad Dvärgis menade ;)

Sen åkte Brandisarna runt på stan...
Och man hör Tord, Dvärg-Smurf säga:
"Niu ska vi neir på stan och FLUKTE på BRUDARNA!!!! "

Nämen Tord, hoppas att DIN FRU inte hörde det där.
Aj, aj, aj.
Fast hans fru kanske är mer TOLERANT än vad jag är.

Hade Dvärg-Smurf varit MIN MAN, hade han fått sova på SOFFAN i typ ett år efter ett sådan´t UTTALANDE på bästa sändningstid ;)
Och med FÖRMODLIGEN alla gotlänningar som ser och hör.

TUR att MIN SAMBO kör FÄRDTJÄNST iallafall.
Inte mycket att RAGGA på där inte.
Inkontinenta tanter med rollator är nog inte SÅ HETT ;)

Nä, nu får det vara färdigdissat av Brandisarna för IDAG.
Och förlåt mig Brandisar för att jag är så taskig mot er.
Jag hade någon punkt kvar men det får allt vara innan nacken går av.
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0