Rövulv...



Titta...
Vårat badrum :)
Hantverkargrabben har jobbat i två dagar, och slitit som ett djur.
Det börjar närma sig.
Har vi tur och rörmokare och elektriker kommer nästa vecka så blir det klart.
OM vi har tur vill säga ;)

Igår var det en ren skitdag värkmässigt.
Alltså skrev jag inte.
Nä, jag hade så ont så det var inte klokt.
Och vi skulle ju ta det lugnt...

Men det var ren UMGÄNGESMÄSSIGT en otroligt rolig dag.
Om man har två ungar som förgyller ens dag som sonen och hans kompis gjorde igår, då kan det inte vara en skitdag.
TROTS VÄRKEN.

Alltså sonens kompis kom över.
Sonen skulle ju softa men när kompisen kom så var han på "G".
Det vart full fart och först lekte dom själva i två timmar.

Efter vi hade haft lunch och fikastund så kommer sonens kompis ut med en ballong under tröjan.
" Kolla, jag är HOMOSEXUELL, säger hon och putar med en gravid ballongmage."
Vi började asgarva...

Eeeh jaha, sa jag, jag trodde du var med ballong...
Sonen tittar på kompisen och säger:
"Vet du ens vad homosexuell betyder?"
Nä, säger hon men jag är homosexuell och putar ännu mer med den gravida ballongmagen.
Ännu mera skratt och så undrade jag vart hon lärt sig det ordet då?
Sonen, såklart.

Förklaringen kom...
Sonen hade stoppat TVÅ ballonger under sin tröja och sagt att han var homosexuell.
Aha, sa jag då.
Ok, jag tror ordet han var ute efter var TRANSVESTIT och inte homosexuell isåfall.
Eller kanske DOLLY PARTON och så skrattade jag ÄNNU mer och ungarna fattade ingenting.

Och så FÖRKLARADE jag orden homosexuell och transvestit för kompisen.
Struntade i Dolly-skämtet ;)
Så körde vi det i en kvart tills vi inte orkade skratta mer.

 Sedan blev vi alla tre pysselsugna.

Vi satte oss i köket och började med att rita sagor och klippdockor.
Det började väldigt fint med prinsessor om isbjörnar.
Så bytte vi helt plötsligt tema.

Helt plötsligt blev det SKRÄCKTEMA och vi började hitta på läskiga berättelser och ritade SPÖK & DÖD-BORGAR.
Det blev bara grymmare och grymmare och jag fattade INTE vart barnen lärt sig SÅ mycket död och skräck.
Det blev så mycket halshuggningar, döda skelett med senorna kvar, hängningar, vampyrer, yxor och gud vet vad...

Så hade sonen ritat en varulv.

Och jag skulle skojsa till det om ett ben på varulven.
Springer den där varluven eller har han ett ben i baken där svansen ska vara?
Äh, sa sonen, det är ett ben, jag får sudda...
Sonens kompis, snabb som en vessla, säger:

" Asch, du kan ju låtsas att det är en ny ras, en RÖVULV! "

Vi bröt nästan ihop.
Vi skrattade så in i bomben så vi höll på att ramla av stolarna.
En RÖVULV...
Ja, för att lugna ner oss OCH för att få vila min nacke så föreslog jag att vi skulle sätta oss och kolla på "Hitta Nemo" efter två timmar med skapande.

"Jaaa, sa sonens lilla vän, den är det ju också lite VÅLDSAMHETER i, BLOD och sån´t. "
Ja, apselut...
Varför sluta med våldsamheterna när vi redan hade börjat ;)

Men så ringde kompisens mamma och det var matdags.
Hon fick lomma hemåt, himla missnöjd ;)

Jag och sonen satte oss och såg filmen och då kommer MIN bästis med sin lilla bebis och hälsade på.
Vi åt glass och såg film.
Och gullade med bebisen.
Jag kan ju tyvärr inte bära eller så med bebisen, men hon satt i sin babysitter brevid mig och så hade vi det trevligt och snackade ändå.

När dom hade åkt så var min nacke SÅ OND att det var inte klokt.
Men det hade varit en så himla mysig dag, tack vare sonen, hans UNDERBARA VÄN och min underbara bästis och bebis!

Så började ju S.O.S GUTE...
Men...
Nä, det är ju, som jag skrivit efter varje program...
REPRIS, på repris...
På förra året.

Tre saker tänker jag skriva i detta ämnet:

1. Det var repileringsövning igen, nedför ett berg.
Sambon säger:
"Ja, nu skall dom väl klättra ner och sedan KÄKA TÅRTA!"
Och vad händer?

Jo, mycket riktigt, dom övar och sedan blir det TÅRTA och kaffe.
Skraaaatt, du hade RÄTT, gäääääääääääsp.

2. Det blev "ett riktigt" tillbud med repklättring i "berg"...
Mhm...
Jo, jag går ju där, när jag är frisk, rätt ofta.
Jag VET att det är en brant, det BEHÖVS INTE repklättring för att ta sig upp eller ner där.
Ok, tjejen kanske var rädd, men killen kunde ha tagit sig upp för egen maskin.
Det var insatser som var lite VÄL överdriva.
Ja...
Jag vet inte om det var tjejen eller BRANDISARNA som var pinsamma i det inslaget men...
Jag tycker nog båda, förlåt.

3. Jag reagerade på en polis, som jag glömde notera namnet på...
Men har var med rätt mycket i programmet.
Gotlänning.

Det jag reagerade på var att han verkade vara en riktig ÖVERSITTARE.
En STÖDD-PROPP.
PEKA-MED-HELA-HANDEN-MAN och stod och hyttade med fingret i ansiktet på folk.
Skrek i ansiktet på människor.
Var väldigt otrevlig mot festarfolk som inte hade gjort speciellt mycket.
Mer än att dom var fulla.
Inte vad jag uppfattade iallafall.

Om man jämnför med poliserna som var med i förra avsnittet som hanterade samma problematik så var denna snut ett "skräck-exempel" på hur MAN INTE SKA VARA som polis.
Poliserna i förra avsnittet hade en mycket mer ÖDMJUK attityd.
Översittarsnuten var RENT OBEHAGLIG!

Passade dock noga för att säga för mycket när sonen satt brevid.
Skulle inte förvåna mig om han skulle springa på den där snuten på sin pappas jobb och säga:
"Min mamma sa när hon såg dig på tv, att du verkar vara en riktigt obehaglig översittare..."
Bäst att spara sådana åsikter till bloggen istället ;)

Vi hade annat fokus igår än S.O.S Gäsp faktiskt.
Nämligen LEO.
Vår kanin.
Han är ju FÖR GO´alltså.
Igår upptäckte han sonens hår.
Och ÅT på håret.



Mums...
Godare än morötter ;)



Knaper i kanperiknus...



Klia mig då...



Åsso kan man ju klättra på sin lill-husse också...

Ja, Leo var lite mer underhållande än Gute-grabbarna igår.
Och dagen var BRA som fan.
Trots att jag hade så djävla ont som sagt.

Idag vaknade jag och har mittemellan värken.
Då står jag ut lite till, och tar det megalugnt idag.
Sticka lugnt.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0