Skulle jag vara avundsjuk?

Aldrig är jag väl SÅ POPPIS som när jag bloggar om brandisarna!

Jag förstår inte det...
Och jag blir SUPERNOJIG och undrar vem som läser.
Så mycket kompisar har jag bara inte ;)

Det bara "väller in" mail i min mailbox.
Nä, inte riktigt, men några fick jag ;)

I det ena stod det:
"Burn, baby burn..."
Och en Smileygubbe på det.

Jag vet INTE RIKTIGT hur jag ska tolka det.
Att jag ska brinna i helvetet för det jag skriver om brandisarna eller fortsätta i samma stil.
Köra på och såga, vara lite elak ;)
Jag gissar att det är det senaste, eftersom det är en smiley som avslutning.

I nästa mail stod det:
"Du är bara avundsjuk på Ojet!
För han har mycket större bröst än dig, fler tatueringar och så får han vara med på tv."

Just det...
Nä, brösten är jag inte så avundsjuk på, snarare COWBOYHATTEN!
DEN ville jag ha redan förra säsongen ;)

Och en person frågade vad det var för mening med att skriva om DASSRÄDDAR-SMURFEN?
Det hade tydligen ingen poäng.

Nä, det jag menade var att han  i år har avancerat.

Från att behöva släcka dass så har han blivit brandmästare och får prata i walkie-talkie både i brandbilen och som räddningsledare.
Dela ut order.
Det såg PROFFSIGARE ut än att rädda dass.
Tyckte jag iallafall.
Det var väl typ det jag menade.

Inte SÅ KUL kanske.

Nog om dom där brandslangarna nu.

Min status idag är ONT.
Ont utan att jag gjort ett smack för att förtjäna det.
För jag har inte gjort ett dugg mer än duschat idag.
Men som jag skrev igår, jag är glad att jag fick gårdagen och jag TROR att det betyder att det går framåt.
Jag står ut några månader till om det blir fler dagar som gårdagen :)
Och idag tar jag det LUGNT.

Hantverkarna har inte dykt upp idag heller.
Vi ringer och ringer och ringer.
( Förlåt, MORSAN ringer och ringer )
Det LOVAS på heder och samvete dag efter dag att dom ska komma nästföljade dag.
INGEN dyker upp.
Nu måste jag sluta för jag har ont.
För ont.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0