Dummat mig...

Idag har jag verkligen dummat mig!!!!

Verkligen.
Jag fick dåra, tokspel, en knäpp i huvudet av dammet på mina växter här hemma.
Jag brukar med jämna mellanrum duscha mina växter.
DET har inte gjorts sedan i våras...
Så NU...
Har dammet legat tjockt.

SAMBON i alla ära...
Han GÖR verkligen allt han kan för att försöka tillmötesgå min STÄDKRAV.
Men det blir inte på mitt sätt.
Han får fria händer och när jag städar så tar jag på lite "olika ställen" utöver "det vanliga städet" varje gång.
Ni vet...
Typ i något skåp, PÅ något skåp, bokhyllorna...
Osv.
Så har jag koll i skallen VAD jag tagit och följer min "innre städlista" vid varje städ.
Väldigt effektivt :)
Och man håller "sitt boende" relativt rent hela tiden.

Sambon...
han gör "det vanliga städet".
Dvs lite damning och dammsugning.
Och nu kryper SKITEN fram.
Och JAG...
KRYPER ur mitt skinn.

Idag.

Jag kom hem från min morgonpromenad och fick en INNRE STÄD-TOKSPEL-DÅRA.

( DÅRA är för övrigt "när man blir galen" för dom som inte vet det...
Har nämligen fått frågan:
Vad betyder det när du skriver DÅRA?
Jag TROR det är något gotländskt slang, men är osäker... )

Mina dammiga växter...
Jag bara satte igång.
JAG SKET i att det började BRINNA i nacken efter andra krukan.
Jag bar in den en efter en och spolade av allt damm och ut med dom på balkongen så dom fick torka...
Och så bar jag in växtdjävlarna igen...
SÅ...
Lyckades jag förstöra den här dagen för mig själv.

MEN...
Det är med EN VISS tillfredställeslse jag sitter här med brinnande nacke och arm.
Men bara en liten "viss".

Jag HOPPAS det är borta tills imorgon.
Djävligt dumt.
Jag förstör antagligen för mig själv, men vissa dagar BLIR jag fakiskt VANSINNIG innombords.
På allt.
Ena dagen deppig, nästa arg.
Imorgon
????

Så till lite politik.
Det var ju ett tag sedan jag brydde mig om sådant här på bloggen.
MEN idag såg jag nyheterna och jag undrar VERKLIGEN vad som håller på att hända i Danmark och Norge.

Jag blir rent av förbannad.
Siv Jensen, Fremskrittspartiet.
Att sitta och lyssna på att det är Fremskrittspartiet som har gjort BÄST valresultat av alla partier i Norges val gör mig skitförbannad och rädd.

Vad håller dom på med?
Vilka röstar på ett sådant parti?

Nu fick inte Fremskrittspartiet någon plats i den norska regeringen, TACK och LOV!!!!
Men dom har trots allt gjort ett toppenresultat.
OCH...
Det jag dessutom hör reportern säga är...
ATT det borgerliga partierna ska FUNDERA PÅ, till NÄSTA VAL...
OM Fremskrittspartiet ska få ingå i en allians med dom!!!!!!!!!!!
Bara för att dom skulle få majoritet i nästa val.
Jag tappade hakan...
Djävla idioter, säger jag bara.

Vad håller på att hända i de nordiska grannländerna????

För det är ju faktiskt samma i Danmark.
Satt och såg ett repotage som Lena Sundström har gjort och hon har även skrivit en bok och det som händer i danmark.
SKRÄMMANDE.

Och framför allt att det finns sådana DUMMA DJÄVLAR som röstar på dessa SKIT-NAZI-PARTIER.
Förr var det ju OUTSIDERS, kriminella, bråkmakare som höll sig till dessa grupper.
NU...
Är det MEDEL-SVENSSONS i Norge och Danmark och i VISS mån även här.
Dom kan kalla sig vad dom vill...
Försöka göra sig FINARE än vad dom är.
Skaffa bättre partiledare med DYR KOSTYM.
Fremskrittspartiet, Sverigedemokraterna eller Dansk Folkeparti, det är i grund och botten SKIT-NASSE-PARTIER!

Nazister!
Och DEN ideologin borde ha dött 1945!!!!!

Tänk om svenskarna här i Sverige skulle gå man ur huse och rösta på "Sverigedemokraterna", NAZISTPARTIET!!!!!!!!
Det skulle vara fruktansvärt att sitta och höra att ett främlingsfientligtparti skulle få plats i en demokratisk regering.
Det skulle vara OTÄNKBART i min värld.

Nu har vi ju hört VÅRAN borgliga regering SVÄRA på att dom aldrig skulle låta något främlingsfientligt parti ingå i deras allians.
Så deperata hoppas jag aldrig att dom blir.

Jag skulle FLYTTA ifrån Sverige om detta hände.
Jag skulle SKÄMMAS ihjäl!!!!!!!!

Men som sagt...
När jag hör att den norska, borgliga alliansen ska FUNDERA på om "Siv & Co" ska få vara med till nästa val...
Då säger jag bara:
FY skäms!!!!

Vad hände med de fryntliga, gästvänliga bullriga, skrattiga danskarna som är så goe?
Vad hände med de fräscha, kempefine, lusekofte norrmänen som också är så kempetrevlige???
Dom försvann tydligen.

Jag hoppas verkligen inte vi svenskar i framtiden kommer klä oss i grön uniform och säga:
"Sieg Heil" när Jimmie Åkesson står som vår nye statsminister...

När jag dessutom hör min egen son, vid TRE tillfällen säga att han vill ha NEGERBOLL förra veckan...

Då vart jag tillslut, INTE NÅDIG.
Jag sa till honom och förklarade innebörden av ordet NEGERBOLL.
Och sa att DET är inte OK att säga NEGERBOLL hemma hos mig.
Han försvarade sig med att :
"Men PAPPA har lärt mig att det heter NEGERBOLL".

Då sa jag till min son:
DIN PAPPA borde VERKLIGEN veta bättre än så.
Det är inte ok att han lär dig att säga NEGERBOLL när det heter CHOKLADBOLL.
Och en massa annat sa jag också...
Jag brukar inte dissa min sons far ALLS, inför sonen.
Men i detta fallet gjorde jag det rejält!

OCH bad honom hälsa sin far att det heter chokladboll.

Och visst...
Jag sa också NEGERBOLL på 70-talet, kanske 80 också.
Men nu är jag vuxen och VET bättre.

Nä...
Som ni märker...
Jag blev himla upprörd av valresultatet i Norge och hoppas att trenden vänder till nästa val.
Och tack ock lov vann ju Jens Stoltenberg och Arbeiderpartiet...
Men med en KNAPP majoritet.
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Tove

Visst kan man bli rädd för valresultaten... Grejen e att vi kan hamna där också, lika som dom är där, som du sa. Säger bara en sak: rasbiologiska institutet. Helt sjukt att Sverige höll på med det, så framträdande och faktiskt in på 70-talet (NITTONHUNDRA-70), galet!! Kram.

2009-09-16 @ 11:53:26
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, det är verkligen helt sjukt!!!!

Fy fasen!

Såg en stapel på hur många procent Fremskrittspartiet i valet Norge hade fått...

41% !!!!

Det är ju inte klokt, det är väl samma siffra moderaterna har här i Sverige.

Eller nära inpå iallafall.



Det som är så konstigt tycker jag är att de främlingsfientliga partierna i danmark och norge har vunnit så mycket röster i länder som VERKLIGEN var drabbade av 2:a världskriget och nazisterna!



Medans här i Sverige var vi "neutrala" / fifflade med nazisterna i smyg.



Vi är mer ANTI än länderna som råkat illa ut, iallafall ÄN SÅ LÄNGE.

Förhoppningsvis, för evigt.

Kram

2009-09-16 @ 21:22:26
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0