Ett rekord & Skolfoto.

Igår var det inte bara 3 veckorsjubileum för mig och WL...

Det slogs även ett REKORD här på Söderväg!
Jag ringde sonen och vi PRATADE i HELA 20 minuter och 48 sekunder!!!!!!!
Det ni!
(Jag har räknare på telefondisplayen så jag ser när jag lägger på luren hur länge jag pratat ;)

Men alltså 20 minuter och 48 sekunder är rekord.
Så länge har jag aldrig lycktats behålla min sons uppmärksamhet och sitta och "Tjitt-Tjatta" när han är hos sin far.

Då blir man glad :)

I vanliga fall brukar det OFTAST se ut så att JAG ställer 120 frågor bara för att kolla hur dagen/dagarna varit och när sonen tröttnar så börjar han :
"Mmm, men hej då`ra..."
Jag får panik och fortsätter mitt FÖRHÖR och sonen fortsätter sitt :
"Mmmm, men hej då´ra..."
Utan att svara på mina IDIOTISKA, tråkiga frågor.

Igår var det samtal mellan mor och son.
Inget förhör ;)

Vad vi pratade om?
Jo, bland annat kom vi in på SKOLFOTO.
Sonen berättade att dom tagit skolfoto i torsdags.

Och så tillägger han:
"Men alltså mamma, MÅSTE vi KÖPA dom där bilderna??? "
Nej, det måste man inte men det vill nog jag och pappa ha kanske, vadå´ra?
"Amen, jag ser ju inte KLOK UT mamma!
Jag har inte sett klok ut på EN ENDA BILD tagen på dagis eller i skolan.
Jag blir SKITFUL på skolkort."

VÄLKOMMEN I KLUBBEN, tänkte jag då!
Och började skratta.

Ja, men du, sa jag...
Alltså det är rätt kul att ha iallafall.
Jag kan inte heller komma på ETT ENDA skolfoto som jag har varit nöjd med.
TROTS att man INNAN man skulle ta kortet GJORT ALLT för att PIFFA TILL sig...
Så såg man inte klok ut när bilderna kom!

Klart vi ska köpa dom och sätta i ditt album som jag har gjort...
Sonen babbalade på med motargument.
Han sa:
" Ja, fast mamma, du fotades på-70 talet och 80-talet...
Då var ALLA JÄTTEFULA, det gills inte...
Ni VAR FULA DÅ.
Ni var JÄTTEFULA! "

????????????
Ok.
Var vi det?
På 70- och 80-talet?
ALLA?
Mhm...
Ja, det kanske vi var...
Och jag sa att när han kommer på måndag så ska han få se ALLA mina skolfoton, skolkatalogfoton och mina kompisars!!!!!!!

Det kanske kan få honom på lite bättre humör vad gäller hans EGET skolfoto.
Som han ännu inte vet hur det ser ut ändå.
Det KAN JU bli snyggt ;)

Och jag måste faktiskt hålla med sonen om det där med SKOLFOTO-TJOFRÄSET.
Här är jag...
1984.
12 år gammal.



Alltså helt seriöst...
HerreGUD!!!!!!!
Whiplash är ju ingenting jämnfört med det där HEMSKA fotot.
Om man då FÖREDRAR NÄSTA kort som kommer efter detta skolfoto...
Då gillar "MAN" inte heller sina skolfoton.

Här är jag, idag, för ca 15 minuter sedan.
Nyss uppstigen.
Nyvaken.
Sliten.
MEN...
Jag gillar DETTA kort MER...
Än mitt skolfoto från 1984!



Guten morgen, med påsar under ögonen och allt ;)

Jag förstår verkligen sonen och vad han menar.
Jag är som sagt BEREDD att lämna ut mig och mina vänner i bildväg.
Men...
Jag vill också GÄRNA HA hans skolfoto för iår.
Det hör ju till, liksom.

Så till kaninen.
Vi BLEV/är lite oroliga här...
Han har hållit sig i buren HELA tiden sedan tidigt igårkvälls.
Har han sett SPÖKEN eller????

Annars har vi ju en Lille Skutt som alltid hoppar runt sin lilla ö.
Dvs matrumsbordet.
Skutt, skutt, runt, runt, och ut & in i sin bur.
Igår så höll han sig i buren MEST hela kvällen.

Och STAMPADE hela kvällen.

Alltså en kanin stampar med baktassarna när den känner sig hotad eller arg...

När han höll på som bäst i sin lilla bur, inkrupen i ett hörn...
Satt vi i soffan, SJÄLVA...
Och han var själv (?) ute i vardagsrummet.
Hm...

Jag gick ut och kollade läget.
Klappade och pratade lite med honom.
Gick och satte mig...
Stamp, stamp, stamp.
Tryckte i hörnet.
Sambon påpekade att:
"Leo har inte lämnat sin bur på hela kvällen... "
Nej, jag vet.

OCH såklart, SÅ INSPIRERAD jag blev att ha sett TVÅ SPÖK/ANDE-FILMER under dagen så sa jag:

Han kanske SER NÅGOT som inte VI SER!!!!!!!!!
( Burr, rys, huvva, Tooo mutch spöken in my brain ;)

" Ja, sa sambon, det kanske är MORMOR som är i farten?"
Jag sa Mhm...
Men tänkte:
Jag tror KNAPPAST det är mormor.
Hon är ju ALLTID här.
Hon är ett GOTT SPÖKE.
Nja...
Kändes som ett MINDRE GOTT spöke som kanske var på besök.
Med tanke på hur mycket kaninen "Varnings-stampade... "

Så i morse...
Jag kom upp här och Leo brukar ALLTID vara på hugget och vilja ut så fort som möjligt när han hör att någon är uppe.
Jag har varit vaken sedan 8.30.
Buren har varit öppen sedan 8.30.
Och han sitter fortfarande inne i sitt hus och trycker...

Tror ni att man kan få ONDA ANDAR i huset med en dvd?
Kan det vara så att SPÖKENA också MODERNISERAT sig?
Hängt med i tiden?
Förr räckte det med lite kedjerassel och lite "snurra på huvudet konster" av besatta människor...

Nu...
Är det så många människor och ett sådant liv i städer så dom märks inte så mycket.
Och det kanske är SVÅRT att ta sig in i alla välisolerade hus?
Även om ett spöke SKA kunna ta sig igenom väggar och fönster så kanske dom har valt nya vägar nu?
I nya tider...
Genom att lägga sig i en dvd och hoppa ur i varje hus som känns...
Intressant.
Hm.

Ja, vad vet jag.
Men min SPÖKFANTASI tog VÄLDIG fart igår när jag sett så mycket arga, onda andar på...
Film.
Jag somnade för övrigt med dörren ÖPPEN, så att jag hade ljus i sovrummet och kunde se sambon i soffan när han kollade på tv.
Kändes...
Tryggare.
Liksom.

Klart slut, sticka lugnt från Madde 6 år ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0