HANTVERKARNA REDAN TILLBAKA!

Badrummet har torkat ut en vecka, med fläkt.

Och idag är hantverkarna redan tillbaka...
Jag vet inte varför det känns skumt, men som jag skrev i något annat inlägg om badrummet så torkade dom ut badrummet i...
SEX VECKOR förra gången, och då var det en liten läcka jämnfört med det här.

Men som jag också har skrivit förut så blev vi ju REJÄLT blåsta vid förra renoveringen, så jag misstänker att dom jobbade med något annat också.
Och var tvugna att göra klart det först och tog vårat badrum sist.

Jag var NATURLIGTVIS på våra nuvarande hantverkare om uttorkningen.
Är det verkligen redan torrt?
Ja, sa dom.
Snustorrt.
Vi ska börja bygga väggar idag.

Happ, ok.

Sambon gnällde igår och undrade hur länge den här renoveringen skulle pågå.
Han lider.
Han tycker det har tagit alldeles för lång tid!
Han vill ha tillbaka vårat badrum.
Det här med renovering är så jobbigt.

En vecka????
Ursäkta, men det är SPEEDY-GONZALES fart, i byggarbranschen skulle jag vilja säga!!!!!
Herregud!
Saktfärdigare, dra-ut-på-tiden-bransch, finns väl inte????

Det finns väl inte någon som haft hantverkare som NÅGONSIN varit i tid?
Iallafall har inte jag träffat på någon.

Nä ,jag tycket dom här, ÄN SÅ LÄNGE verkar reko och snabba.
Och har inte hittat YTTERLIGARE ett problem i renoveringen...
Vilket också brukar vara rätt brukligt ;)

Sen har vi ju det ganska lyxigt dessutom.
Vi har dusch och toa i huset.
Tänk om man hade varit tvungen att fixa toa och duschbesök i annat hus under renoveringstiden?
Nä, fy tusan...
Vi kan faktiskt bajsa i samma avlopp som vi alltid gör ;)

Sambon har aldrig bott i villa...
Det märks ;)
Nu ska jag till sjukgymnasten, hoppas på promenad, så jag slipper deras GUDFÖRGÄTNA HELVETESSTOLAR :)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0