MYSDAG!


Idag har vi haft en mysdag!
Och sonen har varit ledig från skolan.

Jag gick en promenad i morse.
Sen bakade jag och sonen muffins, det blev chokladmuffins med olika fyllning.
I några hade vi "After Eight", i några dumle och vit choklad, i andra banan och vitchoklad och några bara banan.
Det blev DÖSMARRIGT :)

Min favorit blev fyllningen med dumle och vit choklad :)

Så kom min bästis och bäbis på besök :)

Sonen hade sagostund för lilla Lykke.
Trots att hon bara är 2 månader, så tyckte hon det var väldigt trevligt ;)



Så fikade vi och snackade lite skit...
Det blev några trevliga och mysiga timmar.

Sen kom sambon hem och skulle städa.
Jag och sonen fick fly fältet.
Vi tog ryggsäck och gammalt bröd och gick ner till bibloteket.
Vi lånade böcker och gick sedan ut till lilla PLASKDAMMEN och matade fåglarna.

Och sonen var så söööööt.

Det kom en liten tjej med sin morfar ( el. farfar), kanske 1½-2 år.
Dom hade inget bröd, men ville GÄRNA mata fåglarna.
Sonen frågade:
"Vill du ha bröd och mata fåglarna?"
Mmmm, det ville hon såklart.
Så det fick hon av sonen.

Hon kastade en nypa till fåglarna och en tugga själv, en till fåglarna och en själv.
Gammalt korvbröd som legat i fysen i typ ett halvår, usch ;)

Så var vi på väg hem...

Jag måste bara skriva först hur jag var klädd.
Svart kofta, linne, täckväst, jeans och gympaskor.
Vardags-nice-avslappnat-ut-o-gåaktig ;)

Och sonen, DEN TRENDKÄNSLIGE MODEIKONEN säger:

"Alltså mamma...
Vad har du på dig?"

Jag i vanlig ordning:
???????, Que????

"Ja, jag tycker VERKLIGEN att du är mycket snyggare när du har högklackat på dig.
Eller dina svarta höga stövlar med klack.
Du är INTE SNYGG i gympaskor... "

Nähe, men nu skulle vi ju bara gå till bibloteket och låna böcker, då behöver jag väl inte ha snyggskor?
Utan bekväma skor, åsso är det skönare för nacken också.

"Nä, du ska alltid ha högklackat, du PASSAR bättre i det. "
Avslutade / sågade min egen lille Karl Lagerfeldt mina skor ;)

Så kom vi lite närmare hemmet och sonen säger:

"Mamma, jag undrar vad jag kommer jobba med när jag blir gammal."

Jag VET PRECIS vad du kommer jobba med när du blir äldre...
Du kommer jobba med MODE och KLÄDER!
Så sant jag heter Fröken Österholm så kommer du jobba med mode.

"Aldrig, sa sonen, nä, det tror jag inte..."

Tror jag, sa jag.
Vi får väl se vem som får rätt ;)
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0