Sonen har sytt :)

Sonen har blivit så inspirerad på skolan idag.

Han har haft SYSLÖJD och har sytt på symaskin, tyckte det var SUPERKUL.
Kom hem här, full i inspiration och ville sy.
Okidoki, tänkte jag...
Jag får försöka hjälpa honom.

Det gick VÄLDIGT BRA!!!!!!!!
Han gjorde allt själv.
Klippte till tyget, sydde på knappar(lite hjälp där med fästningar av knappen fr mig ;) , och sydde hela rasket själv.
Det jag gjorde var lite knappfästning och nålande, sen klarade han resten HELT SJÄLV.

Jag är imponerad.
Resultatet:



Ett Bläckfisk-gosedjur "med drag" av Boris och Bobbo.
Nu ska det sys fler gosedjur.
Nästa gång ska det vara horn på.
Gosedjuret är döpt till STURE.

Här har det varit en ganska blandad dag...
OCH...
Ett visst framsteg har KANSKE gjorts.
I Whiplashplågan.

Jag började dagen med promenad, kunde gå lite längre idag.
Sedan kom jag hem och fixade mig.
Fick skjuts till Färgcenter av sambon, där jag skulle kolla på kakel och klinkers till badrummet.

Sedan gick jag vidare till VeroModa och hittade den HÄR...



UNDERBARA blusen.

Jag slog till direkt.
Hittade massor med fina blusar, men kunde inte prova.
Det blev för mycket belastning på nacke och armar.
Jag tog den här.
Promenerade hem och nacken hade "hållit sig" i skinnet.

Så kom jag hem då´ra och sonen kom hem samtidigt.
Han ville ju då sy och jag fick ont när jag satt på stolen brevid honom.
SOM FAN.
Det jobbiga värken.
MEN...
Nu till det lite positiva...

När jag suttit ca 1½ timme i soffan LÄTTADE värken.
DET har ALDRIG hänt förut!!!!
Har jag fått den där "VÄRSTA VÄRKEN" så släpper den inte resten av dagen, förrens jag somnar.
Idag har den släppt när jag vilat upp mig i soffan.
Vågar man hoppas????

Nu har jag gråtit mig till sömns två nätter i rad här för att jag inte sett någon förändring ALLS.
På länge...
Så hände detta idag.
Ja, idag har jag spottat upp mig igen och fått LITE FRAMTIDSTRO.

Nu ska vi till vänner och umgås.
Och ÄTA GODIS ;)
Sticka lugnt.





Kommentarer
Postat av: Eva

Tycker att du är stark som härdar ut...

2009-09-11 @ 18:34:53
Postat av: Anonym

vad skönt att höra att det verkar gå åt rätt håll vad gäller whiplashskadan.



Du får inte ge upp utan se denna tid som en tid där du fått lära dig att ta det lugnt och att man växer med det(man får tålamod, bättre förståelse för andra som har ont eller andra svårigheter bl a)



från en som vet vad det vill säga att vara begränsad i sina rörelser



Kram

2009-09-11 @ 19:02:06
Postat av: Caroline

Vilken duktig son, han har väl ärvt en del misstänker jag...

Skönt att höra att det går åt rätt håll med nacken!

Kram Caroline

2009-09-11 @ 21:03:37
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself

Eva, Tack snälla för pepping!!!KRAM



Kayumba, Ja, jag kommer ihåg när du opererade din rygg!!!! Herregud, du låg ju i en evighet!!! Jag beundrade verkligen ditt tålamod då. Kommer du ihåg när du kom hit på fest och vi bar ut gästsängen åt dig? Har fortfarande kvar bilder på det, ha, ha. En säng, vin och lite party, det var kalas det!!!!!!!!

KRAM



Caroline, Ja, jag är så glad att han har fått börja med syslöjd i skolan. Han har sytt idag (lördag) med här hemma :)

Och jag hoppas att min nacke börjar bätrra sig nu, detta är så segt och tålamodsprövande.

Hoppas allt har löst sig med dina barn också???

KRAM

2009-09-12 @ 19:40:39
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0