Uppiggande Konst!

Ja, tänk vad lite KONST kan göra för humöret!

Igår...
Ja, ni kan ju läsa själva.
Ingen kul dag.

Idag, kände mig lite mer...
Lite "på bättre humör".
Så gick jag en liten promenad runt muren.
Ner till stranden och satt där och filosoferade en stund.

Så fick jag ont och MULNADE ihop innombords.
Men...
På vägen hem, nästan hemma, ser jag något på en vägskylt.
Hm, vad har NÅGON gjort???
Aha, ett KONSTVERK!

Och så började jag skratta.
A Love Story eller Nykär...
Hade jag kallat detta KONSTVERK om JAG varit konstnären.

Jag gick hem, hämtade kameran, knäppte en bild.



Gatukonst när den är som ROLIGAST :)

Tack till dig som smackat upp två bindor, på en vägskylt som visar huvudled, som håller vinge/hand med varandra och lyckas se kära ut fastän dom inte RÖR EN MIN ;)

Jag blev glad och det räddade min whiplash-tråkiga dag.

Fick mig att inse att även om jag inte kommer kunna hålla på med mitt "vanliga" hantverk eller konstutövande i framtiden...
Kan man ALLTID komma på nya, innovativa KONSTVERK och sätt att uttrycka sig på...
Fast BINDKONST blir det nog inte i mitt fall.
Det är ju dessutom redan PÅKOMMET.

Jag får komma på något EGET nyskapande...
Kanske KANINBAJS-TAVLOR????
Om jag lackar små kaninbajs-kulor och gör PORTRÄTT kanske????
Ja, vi får se ;)

Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0