Hörde jag någon svära i RYMD-kyrkan?

Åsso blev jag snäll igen...

Vi åkte ut till våra vänner och genast när jag kom dit var det som att bli inlindad i FÖRSTÅELSE.
Min vän och jag stod och UTBYTTE DAG, och jag kände:
VI förstår varandra, vi är på SAMMA PLANET liksom.

Och vi HÖLL ihop resten av kvällen, mot Fred & Barney!



Så fattar ni nog vad jag menar med Fred & Barney ;D
Funny-ha-ha...

Vi blev bjudna på middag MED EFTERRÄTT dessutom.
RABARBERPAJ med vaniljsås!!!!
Herregud, kvällens höjdpunkt för GOTTEGRISEN som ni förstår.

Och sen vart det en PREMIÄR.
En BIOPREMIÄR.
Vi fick ha äran att vara med på invigningen av en HEMMABIO.
Och det var faktiskt himla häftigt.
Jag har nog, lite så där i sinnet tänkt:
En hemmabio, så CHEZY, typiskt KILLGREJ.

Men det var skithäftigt, not chezy at all, bara coolt!

Och jag fick äran att välja ut en film, det var ju tvungen att vara någelunda barnvänligt för sonen var med.
Jag hittade den nysläppta STAR TREK-filmen.
Hm...
Jag följde ju Star Trek som liten, på 70-talet och blev lite nyfiken på hur en nygjord film kunde se ut.
PLUS att jag kände att det kunde gillas av sonen.
Jag hade INTE en enda förväntning egentligen, mer än att få en lite påminnelse om förr.

Men i hemmabion, som VAR som en bio, så vart filmen...
KANON!

Jag tyckte filmen var skitbra, blev LYRISK när alla Star Trek minnena uppväcktes.
Och när ORGINAL-skådisen som spelade SPOCK i serien dök upp i filmen...
Då fick jag en liten TÅR i ÖGAT och vart ännu mera såld.
När han DESSUTOM gjorde sitt HANDTECKEN, då lättade jag från soffan och tjoade:
SÅG ni, såg ni, FAN det hade jag glömt bort, Åååååh...
(undrar vem som är MEST CHEZY egentligen ;)

Helt sjukt, jag vet, men det var så FINT liksom.
Ibland blir jag förvånad själv hur jag funkar ;D

Och sambon, som redan INNAN vi ens satt på filmen deklarerade att "Han minsann var en Star Wars-fan som liten, INTE tyckte  Star Trek var någe bra, och enligt honom var man antingen Star Wars-fan eller Star Trek-fan, inte både och..."

Jag motsade honom direkt detta faktum, jag gillade BÅDE STAR TREK och STAR WARS så...???
Och att Star Trek var en SERIE, det kunde man följa VARJE VECKA, medans STAR WARS var en film.

"Jamen, Star Wars såg man om och om igen", försökte han...

Jaså det gjorde "man"...
Men alltså, när Star Wars kom så gick man på BIO, då fanns liksom inte VIDEO i var mans hem.
Så du kunde knappast ha sett Star Wars om och om igen, MÖJLIGEN när du blev äldre JA.

Bjäbb, bjäbb, bjäbb.
Han stod PÅ SIG och...
Kom ut från hemmabion som en OMVÄND MAN.
"Man" kunde visst gilla BÅDE Star Wars OCH Star Trek.
Och det var TILL OCH MED SÅ...
(håll i er nu;)
Att han tyckte Star Trek-filmen var BÄTTRE än dom senast gjorda Star Wars-filmerna!!!

Hörde jag någon SVÄRA i RYMD-KYRKAN nu eller???? ;D
Herredjävlar, det gjorde jag visst.
HA, jag SA ju att Star Trek också var bra.

Vi lämnade våra vänner efter en mycket trevlig kväll och jag känner mig lite SNÄLLARE så här på kvällskvisten.
LITE mildare.
Och sonen kom när vi kom hem och bad om ursäkt (11 timmar senare) för sin MATVÄGRAN.
Och jag för att jag slängde hans godis...
Slutet gott, allting gott.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0