Hej, jag är din...

Imorse vaknade jag klockan 04.15 och känslan i kroppen sa mig:


Jaha ja...
Det är på DET viset.
Och naturligtvis hade jag somnat ifrån min medicin IGEN, så jag tog den 04.17!!!
Den stod så fint framställd på bordet brevid mig, och ändå hade jag somnat ifrån den.

Somnade om efter en timme med drömmar om virkning.
Och vaknade med samma värk som igår.
Den är värre än Mittemellan-värken, men inte Värst-värken nivå.
Den går till och med ut i armen igen.

Om jag sitter BLIXTSTILLA känner jag inte ett smack.
Rör jag mig minsta lilla så värker det och bränner med känslostörningar ut i armen.
Ja, så den där bergsbestigningen jag har genomfört från botten och upp...
Den har brakat rätt ner i dalen/helvetet igen.

Å där står Mr Devil och är SÅ glad att jag är tillbaka.

Det är inte jag.
Och idag är det svårt att INTE VILJA GRÅTA.
Jag KÄMPAR emot rejält kan jag säga.

Det som är POSITIVT idag är dock att rosaceautslagen har lagt sig.
Lite rengöring av huden ikväll så är det bara röda märken kvar på vänster sida.
Inga bölder eller knottror.
Mmm, alltid nå´t.

Positiva sak nr 2 som jag hände idag, var när jag behövde en pärm till mer virk-och-stickmönster.
Jag rensade ut en från åren 96-98.
Och där hittade jag ett papper från Socialstyrelsen där det står:

"Stockholm den 16 september 1996.

Tack för din anmälan till Donationsregistret.
Enligt din önskan har följande registrerats:
Jag donerar mina organ och vävnader efter min död för transplantation och forskning."

OK!!!!!
En överraskning faktiskt...
Jag har ett svagt minne av att jag KANSKE skulle ha anmält mig, och iallafall att jag SKA göra det, bara jag någon gång tagit tag i det.
Men...
Jag har tydligen redan gjort det.
Ja, det kändes ju bra.

Nu ska jag försöka samla ihop mig och se vad dagen ger.
Lugn blir den iallafall.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0