Väntar tvillingar med en get...

Sitter och ser nyheterna.

Och jag bara GAPAR.
Och blir SKITFÖRBANNAD!
Det handlar om en kille från pakistan, han får barn med en svensk kvinna.
Barnet föds, mamman vill inte ha något med barnet att göra (kanske var hon sjuk, jag missade det), lämnar över hela ansvaret på pappan.
Och han sitter nu med ett utvisningsbeslut.

Pappan har läkare, advokat, socialtjänst, övriga inblandade myndigheter på sin sida att han borde få stanna för BARNETS BÄSTA.
Men migrationsverket bryr sig inte, han ska ut och barnet...
KAN SOCIALTJÄNSTEN ta hand om!!!!

Pappan kan dock ta med sig barnet till Pakistan, men det vill han INTE (tror fan det), med tanke på situationen i landet.
Plus att barnet är ju svensk medborgare.

Bra DÄR Migrationsverket!
Så ska en IDIOT-POLITIK drivas.
Så ska en ICKE medmänsklig sten dras.
Jättebra.
Not!!!!!!!

Gud så arg man kan bli på gamla stelbenta SWEDEN ibland.

Jag hoppas mannen får uppehållstillstånd och får ta hand om sin dotter själv.
SLIPPA lämna över ansvaret på soc, dom har säkert tillräckligt att göra ändå.
Med barn som INTE har en förälder som VILL ta ansvar för sina barn.

Så hoppar jag raskt över till mig själv.
Och till "Dagens nyhet igår".

Som jag helt glömde bort att skriva om igår, men kom på idag när jag pratade med en vän om "Skvaller i en liten stad".

Jo, när jag var på stan igår, innan jag mötte upp min vän, så mötte jag en fd kollega "från förr".

"Fd kollegan" blev SÅ PAFF när hon såg mig.
Ståendes på MINA TVÅ EGNA BEN.
Jo minsann, hon var mäkta förvånad för...
Hon hade hört "på stan" att jag hade varit med om en så SVÅR bilolycka så jag numera var RULLSTOLSBUNDEN!

Jepp, den som har kommit med DOM NYHETERNA läser uppenbarligen INTE min blogg ;D eller KÄNNER NÅGON som JAG känner.

Well...
Jag började skratta och berättade att den RIKTIGA verkligheten var mindre dramatisk (OM ÄN ett helvete ändå), en serie radiobilssmällar som blev en rejäl whiplash med nervskador på vä sida i nacken och ut i vä arm, som nu är hävd med epilepsimedicin och end of story.
(Just nu iallafall;)

Jaha, sa hon, och HUR fan kan folk ha sån fantasi?
Liten stad, man leker den berömda VISKNINGSLEKEN, det börjar med ordet ORM och slutar med...
Något HELT annat.

Hur som, jag lever och har det BRA nu, sitter INTE i rullstol efter en SVÅR bilolycka!
Får ni gärna sprida vidare om ni vill.
Eller SKIT i det förresten, för annars blir det ju ORM...
Och slutar med något helt annat ;D

Spännade och se vad som kommer härnäst...?

"Madde har lämnat sin sambo, blivit bisexuell, flyttat till Tibet, blivit ihop med en svart kvinna som är nazist och väntar tvillingar med en get..."



Snart i en småstad nära DIG.
Great.
Nu ska jag se film med sambon.
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Aha, var det du som väntar tvillingar med en get, jag hörde talas om det på stan!!

2010-04-14 @ 13:02:21
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Stickqvickan

Ha, ha, ha, ja, jag förstår att den nyheten redan är ute...

Förmodligen långt innan jag skrev den på bloggen också ;D

2010-04-14 @ 13:57:22
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0