Påskafton!

Igår var en mycket bra dag :D

Jag började dock med att spräcka sönder mina byxor.
Mina FAVORITJEANS!!!
Nu faller som sönder och samman :(

Först var det ju två hål på skinkorna som jag upptäckte när jag stod i en provhytt.
Så lagade jag dom med lappar innifrån.
Någon vecka senare sprack det ena hålet upp igen, vid sidan av rumplagningen.
Skitsamma tänkte jag, jag får ha långtröja varje gång jag har dom här byxorna.

Så skulle jag byta i kaninburen igår.
Jag går ner på knä och...
SPRICK, så var högerknät öppnat som ett jättesår!!!!



Nej!
Ja, inte mycket att göra åt, byxorna är ju, som jag skrev när jag upptäckte hålen i baken, 12 år gamla.
Använda väldigt mycket.
SNYFT.
Men, jag kommer forsätta använda dom ändå.
Dom är numera utnämnda till ARBETS-MÅLA-PYSSEL-BYXOR!
Jag kommer använda dom tills det bara är trådar kvar, för jag älskar dom.

Igår så fixade jag även iordning sjalboden.
Lite lätt städ och puts och så hjälpte mamma mig att slänga ut skyltarna...
ÖPPET :D
Nu är ska jag ju börja jobba denna månaden så då vågar jag ha öppet igen, för "Folk & Fä".
Inte bara för dom jag känner ;D

Kändes MYCKET BRA!

Så vart det lite pyssel i verkstan oxå.
När jag var klar med det tog jag med mig mamma på promenad på Hällarna.
Kom hem, vila ca 1 timme och sen laddade vi för FESTLIGHETER!!!

Iår blev det ingen påskmat hemma, vi gick ut och åt Påskbuffé, bestämt lite i sista minuten, men det blev TOPPENBRA!!!!




Vi började med fördrink klockan 18.00 hos en av mina kusiner, Syster-Yster även kallad, för vi ser ut som tvillingar hon och jag.
Sen bar det av ner till Nunnan, bord bokat för Svensk-Grekisk PÅSKBUFFÈ.
När vi kom till Nunnan, visade det sig att vi skulle äta på Bageriet.
Jippie, mitt FAVO-HAK ;D
Vi traskade över dit, och hade fått långbord mitt i hela Bageriet.
Härligt!



Så började Påskfesten!
Tolv hungriga partyprissar som satte igång och länsa buffén...




Långbordet...

Å hjälp vad mycket GOD MAT det var!
Jag var glad att jag hade tagit på mig en klänning MED VIDD i, för det behövdes.
Jag åt så jag nästan storknade.
Klänningen spände ända upp i BRÖSTSTYCKET kan jag säga...
Liksom att den blev tajt ända upp till bysten, det har nog ALDRIG hänt mig förut.
Uttrycket:
Stoppad som en KORV kunde knappast vara mer träffande ;D




Glad Nybyggarkusin :D



 Sambon, Moster Puff, Mamma Piff .
Skål!




Kusin Calle och Syster-Yster!






Efter att sambon börjat jobba och Syster-Yster med man gått hem med yngste sonen, flyttade vi andra in i ett fönsterbord.
Här sitter Idolen och ber om musik ;D




Moster Puff hade varit ute i solen och bränt sig på kinderna.



Och så jag och Nybyggarkusin i ett AVSLAPPNAT kort-ögonblick.
Stomatol-leenden och ansträngt ;D




Inte blev det bättre när vi skulle slappna av, jag ser sträng ut och kusin uttråkad :D



Så till slut blev det lite MUSIK också, "Jonssons Express" hette dom visst.

Killar i SONENS ålder, som spelade lite New Orleans-blues-rock.
Nä, dom var ju inte i sonens ålder, men nästan...
Det blev knökfullt i lokalen.
Vi diggade lite och vid kvart i tolv då...
Var vi så trötta så vi kastade in PÅSKHANDDUKEN ;D

Vi åkte hem och nannade kudden.
Jag var helt slut och nacken var BRA SLUT av hela grejen...
Men vi var nöjda allihopen och det blev en väldig mysig påskafton, med många goda skratt...
Sticka lugnt.

Kasns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0