Piff & Puff!

Klockan är redan 14.45 och först nu landar jag i soffan...

Det har hänt bra saker här idag.
Och en dålig, men jag försöker hantera det med lugn. 
Än sålänge.
Det är oskrivbart här, kan inte gå in på det vidare men det påverkar mig så in i helvete.

Jag hade imorse ett samtal med en sjukgymnast, per telefon.
Jag var ju tvungen att ringa och avboka min tid när jag skulle börja "belastningsträna".
Vilket jag ju då inte får göra nu...
Det var ett samtal som blev BALSAM för själen!

Det var inte min ordinare sjukymnast utan en annan som hette Lena.
Hon gav mig så mycket HOPP, så mycket GODA RÅD och det bland det sista hon sa var:

"Ju mer du tänker negativt desto mer kommer kortisolet (det är ett negativt hormon i kroppen) ut i kroppen och då får du värk."
"Och när du är ute och går, andas inte med halsen, andas med MAGEN...
Du blir du mindre stressad."
Och jag lovade att spikmatta och avslappningsband skulle nyttjas igen.
Få ner den INNRE STRESSEN!
Jag ska försöka igen.

Ja, hon var underbar och jag blev glad, promenaden idag var GLAD, resten av dagen har varit GLAD, trots värk.
Men idag har den kommit och gått mer, det har blivit "andningspauser"i smärtan, och DÅ är det lättare.
Jag känner mig mer positiv nu :D

Det blev en 8km i solen och det var STEKHETT!
Jag hade tagit på mig långärmad t-shirt och TVÅ fleecetröjor...
Ifall att liksom.
Jag hann inte mer än till rödljusen så åkte första tröjan av.
Och tyvärr kunde jag inte ta av mig fleece nr 2, för jag var rädd om nacken.
Jag höll på att avlida!

På Hällarna stod luften stilla och solen stekte.
Vårsommaren är här :D
Det var bara att svettas och andas med magen ;D

Kom hem, dusch, lät bakmaskinen göra en limpa...
Och så kom SONEN hem med en kompis!!!!!!!
Nu ska han vara här på pappahelg och sen är det min vecka som vanligt.
Jag är glad att jag fått upp humöret lite nu när han har kommit hit igen :D

Jag visade killarna mina seriestripes när dom kom hem, och SONEN höll på att skratta ihjäl sig.
Han kände tydligen igen sig ;D
Och naturligtvis sitter dom och gör sina egna nu!!!!
Dom har fått ett eget konto och nu skapas det för fullt.

Och jag har gjort en stripe som är lite INTERN, lite "släkt-skojsig".
Nu har jag datatid ett tag framöver och vilar "mina nerver".
Halsnerver ;D

Rubriken blir "Piff & Puff"
Jag har gjort en ny karaktär till, min moster PUFF.
Så morsan och moster:



Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0