Pinsamma skönhetstips & Påseripossa!

Vill du slippa skämmas över pinsamma saker?

Läs då min blogg, jag delar så gärna med mig av mitt pinsamma liv.
Du slipper känna dig ensam och kanske tänka:
"Tur att jag inte har det som henne iallafall."
Eller:
"Piju...
Jag är inte ensam!"

Idag blir temat:
Pinsamma skönhetstips!

Jag vaknade imorse och såg ut som HELL!
(Dvs HELVETET själv)

Jag hade såna påsar under ögonen så det var fruktansvärt!
Främst under höger öga, för jag måste sova på den sidan pga whiplashen.

Och jag hade en mindre gråta-attack innan jag somnade igår.
Inte bra alltså.

Jag blev chockad själv, för i helvete...
Ska jag inte bara ha värk, jag ska behöva se ut som PÅSERIPOSSA också?
Och så skulle jag gå till Öster och köpa roll on och en bok att läsa.
Vad göra?
Det var inte sol ännu, så jag kunde inte gömma mig bakom solbrillor.
Jag funderade och funderade och så kom jag på det...
Lösningen hette...



PLÅSTER!

Jepp, fiffigt som FAN faktiskt.
(Jesus)

Jag klippte till en bit PLÅSTER och tejpade över det värsta ögat!
Eller liksom tejpade UPP PÅSEN.
Och så tänkte jag att om jag möter någon som jag känner, då säger jag att KANINEN rivit mig!
Bra va???
(Sjukt, sjukt, sjukt...)

Jag stolpade iväg till Öster med plåster och bra "Hitte-på-ljug-om kaninrivsår" och passerade apotket på väg in till affären.
Hm...
Idé igen.
Och så slank jag in på apoteket och köpte:
(Håll i er nu, för nu blir det EXTRA pinsamt, men jag delar med mig ÄNDÅ...)



Hemorrojdkräm!

Fotomodellernas HEMLIGA vapen mot PÅSAR under ÖGONEN!
Det lärde jag ju mig för några veckor sedan, då var jag inte DESPERAT, men det blev jag idag!!!
SJUK PINSAMT att stå där och köpa hemorrojkräm, men det SKET jag i!
Bit ihop om du vill bli VACKER igen.

Så jag köpte krämen, gick in och köpte resten på OBS  som jag skulle ha och sedan hem.
På med krämen och ca 30 minuter senare...



Såg jag HYGGLIGT normal ut!
Dra åt helskotta, DET HJÄLPTE!
Mina superpåsar sjönk till lite SLAPPARE varianter ;D
Ja, det svider lite men ska man bli fin får man lida pin.
Klart slut från PINSAMMA skönhetsrutan.
Nu kan ni få känna igen er, eller tycka att jag inte är RIKTIGT KLOK.
Vilket som ;D

Läget med nacken?
Jo, värk, men jag TROR att det beror på hur jag mår också.
Jag är så spänd för vad som ska hända med läkare, jobb och F-kassa om min nacke har brakat igen.
Jag ska till läkaren imorgon...
Jag måste få upp "The Happy Flow" igen.
Sluta deppa.
Återkommer.
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Syster J

Du skulle tagit ett kalle ankaplåster istället - ger bättre effekt!

2010-04-26 @ 14:11:36
Postat av: Stickqvickan Herself

Ja, Kalle Ankaplåster kanske hade varit bättre.

Eller DUCKTAPE...? ;D

2010-04-26 @ 15:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0