Signerat.se, avslutat!

Idag på morgonen tog jag ett beslut...

Jag skickade ett mail till "Signerat.se" och avsa mig fortsatt medlemskap!
Jag känner att det börjar kosta mig mer än det smakar.

När jag ansökte om medlemskap där, så betalade man endast in en STARTAVGIFT, ett engångsbelopp på 350:-.
Dom skulle ta 17% av mig per såld produkt, helt ok procentsats, tyckte jag.
Dom flesta andra tar mellan 25-35% och då blir sjalarna väldigt DYRA.

Signerat.se lovade promotion i tidningar och dylikt om man anpassade bilderna.
Och på DERAS egen sida också då också naturligtvis, skulle VI medlemmar puffas för .

Så efter ca 4 månader, när jag varit med, höjdes deras procentsats vips till 25% utan förvarning.

Efter ytterligare ett tag kom ett mail att man nu skulle UTÖVER engångsbeloppet man bara skulle behöva betala in, höjd procentsats, skulle behöva börja betala 35 kr i månaden för att få behålla sin "butik" på Signerat.
Jag skulle då bli en sk "Silvermedlem".

Det fanns även Guldmedlem och då fick man betala ännu mer i avgift per månad, plus att det krävde att man var tvungen att ha MINST 10 saker, i mitt fall sjalar av samma sort.
Vilket i mitt fall skulle vara helt omöjligt.
Att sitta och göra minst 10 mohairsjalar i tex turkost garn i tex vivaldi blir inte direkt genomförbart vare sig ekonomiskt eller kul.

Och som GULDMEDLEM så får du nu också FORTSATT promotion i tidningar och dylikt.

Inte som Silvermedlem, då får du bara din butik och promotion på Signerats sida.
ALLTSÅ ytterligare en försämring.
Och jag hamnade då alltså i facket Silvermedlem, eftersom jag inte har 10 "av något" på lager.

Och då ska TILLÄGGAS att jag bara har MÄRKT att dom har promotat mig EN GÅNG på Signerats sida, sedan jag gick med.
KAN ju vara fler gånger, men det har jag missat i såfall.
Och så kan det ju också vara att jag inte hade tilltalande produkter heller, det vet ju inte jag...?

Nu förstår ju jag verkligen att dom är ett företag i expansion och att det går bra för dom.
Då har dom mer kostnader än förut, men det blir sämre förutsättningar för mig tillexempel.

Så jag skulle betala för något som jag redan har GRATIS:
Min sjalbod.
Få privata beställningar.
Min blogg.
Min hemsida.
Och faktiskt också Facebook.

Och jag betalar inte en spänn för det.
OCH...
Jag behöver inte ta OCKERPRISER för mina sjalar, utan skäliga priser, för det finns inga omkostnader.

Nä, så jag kände faktiskt att jag klarar mig så himla UTMÄRKT själv att jag hoppar av.
Det var en kul grej att testa, jag trodde det skulle ge mer, men det gav NOLL.
Och nu kostar det mig bara pengar, pengar jag hellre lägger på ett nytt mönster eller ett garn.
Alltså, bye-bye Signerat.se och vidare mot NYA MÅL!

Vilket jag REDAN har planer för, NATURLIGTVIS ;D

Så blev det en tur på stan och en massa ärendefix på förmiddagen.
Tog väl ca 1½ timme och när jag var på väg hem, ringer en av mina bästisar.
Hon var på väg in till stan från landet och vi möttes upp hos mig.
Så tog vi en sväng till på stan (eller JAG gjorde) och vi avslutade med en sen lunch på "Märtas".
Promenad hem hit igen och en fika.
Och mys med bebba ;D

Nu ska jag sätta mig och virka.
Jag har hållit igång rejält idag.
Sticka lugnt.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0