Var är kossan, sjaletten är klar!

Trägen vinner...
Fast detta NYA pilotprojekt gick ju fort.

Ikväll har jag stängt av telefonerna och fokuserat BARA på virkning.
Jag ville GÖTTA in mig rejält och bara handarbeta.
Jag har gjort klart mjölkpige-sjaletten.


( En ÄKTA, bolmade, RÖKANDE(????) mjölkpiga med tygsjalett.
Hm, är det verkligen ok att röka som mjölkpiga?
Jag blev helt förvirrad nu.
Vad säger BONDEN om dessa giftpinne-nymoderniteter?
Och framför allt...
Vad tycker korna?
Har dom ett skyddsombud redo att kolla så inte pigan röker INNE hos korna och utsätter dom för passiv rökning???
Jag bara undrar liksom...)
Sorry, jag spånade loss och kom av mig från mitt hantverk ;D

Iallafall, mjölkpige-sjaletten...
Den kommer INTE bli en storsäljare, DET kan jag iallafall lova.
Många storsäljare har jag haft i mina dar, men den här kommer inte bli en av dom.
Sjaletten är så himla ful, men i mina favoritfärger, röd, rosa och lila.

Jag tror dock att sjaletten möjligtvis kan tilltala någon SPEJSIG hundägare med lite poppig attityd.
Som hundscarfs.

Vår hund Flisan hade ju alltid en liten scarf när vi var ute på promenad, hade hon levt idag...
Hade hon fått göra sin matte stolt.
Bild kommer imorgon.
På både ett huvud och kanske en hund, om jag kan ragga tag i nån ;D

Jag ska gå och lägga mig nu, läsa.
Sambon somnade tidigt och sa inte ens Go´natt.
Jepp, kärlek på högsta VÄNSKAPSNIVÅ.

Jag ska viga min morgondag åt motion ( det är ju varannan dag nu som gäller), foto och VIRKNING!

Nytt projekt ska startas, jag ska sätta mig och kolla vilka garner jag vill beställa hem i mohairgarn.
Jag ska ta tag i Bolaget och mina sjalar där, PLUS PENGAR.
Kolla vilka som inte betalat sjalar, och kontakta dom.
Jag ska skicka in en intresseanmälan på NYTT ställe.
Lite SJAL-bizniz fix alltså.
Det blir en hemmadag med Me, My self and I ;D
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0