Våren på en uteservering...

Idag har det varit en premiär...

Uteserveringspremiär :D
Jag och sambon tog en tur på stan.
Det blev böcker, en ny ringklocka till dörren och min medicin.
Så mötte vi upp vänner och gick ner på Bageriet, och fick plats ute...
I solen!!!!

Underbart.

Nu vart man av med årets VÅR-OSKULD.
Det finns inget som är så mycket VÅR som när man kan sitta ute och dricka kaffe.
Nu slänger vi ut möblerna i trädgården också, våren är HÄR!
När jag gick iväg idag så var det 17 grader på balkongen, jag kollade inte ens i skuggan ;D
Underbart...

Och INTE känner jag mig hängig heller :D
Nu låter jag värre än jag känner mig, HURRA, då kan man bara låta helgen komma.

Ikväll har jag suttit och bubblat i telefonen.
Pysslat med presenter som skulle iväg, som inte kommit iväg "pga sjukdom" ;D
Virkat ett varv.
Kollat på "V" , nyinspelning.
Hängt en liten tvätt.

Ätit...
VITLÖKSMACKOR.
Trots att jag inte skulle göra det.
Men jag tog bara en vitlöksklyfta och jag tror att det behövs.
Jag blev ju "frisk" efter tre vitlöksklyftor igår.
(Inbillar jag mig ;)
Och vitlöks-illamåendet försvann under dagen.
Nä, jag tror kroppen behöver EXTRA mycket vitlök vid förkylning.
Det ska ju bli fint väder så jag ska vara ute mycket ;D

Och så har jag ätit 3 kokoskakor i brist på annat.
Jag är själv ikväll och njuter.
Bara jag och spökena.

Ikväll börjar jag på boken...
Vet inte.
Ännu.
Jag köpte TVÅ böcker idag som jag haft på min "Måste läsa lista".
Och båda böckerna VILL jag läsa bums.
Jag har avverkat bok efter bok efter bok, nu när jag varit sjuk.
BRA.
För det har mest blivit mönsterböcker dom två senaste åren.
"Skumtimmen" var väldigt bra ända in i slutet OCH omöjlig att KLURA UT vem som var skyldig.
Den har jag gett vidare till mamma.

Nu har jag köpt:
"Skynda att Älska" av Alex Schulman.
Boken har skrivit om sin pappa Allan och sin uppväxt.
Tror att den kommer beröra mycket.
Och:
"En sorts kärlek" av Ray Klum.
Handlar om honom själv och hans fru.
Dom lever som ett "mycket lyckat par" har allt, en liten dotter och bra jobb.
Så får hon cancer och han ballar ur totalt.
Blir ett svin.

Han använder inte deras riktiga namn i boken, men det handlar OM DOM.

Jag tror ändå att jag börjar med Alex bok, den är lite tynnre.
Då läser jag den snabbt och sen på den tjocka boken.
Nu ska jag virka ett varv till på sjalen som aldrig blir klar.
Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Karin

Hej! Hittade hit via Ingrid (på Stenstugu). Va´ trevligt och humoristiskt du skriver!

Glad Påsk på dig!

Karin

2010-04-01 @ 22:21:58
URL: http://pixelmojan.se
Postat av: Stickqvickan

Hej Karin!

Kul att du gillar min blogg :D

Glad Påsk till dig med!

Madde

2010-04-01 @ 23:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0