Det var henne jag skulle mörda...

Regn, regn, regn...
Jag ger upp, jag vill bara gå och sova och sova BORT REGNET.
Vakna till en SOLIG dag imorgon.
För det SKA ju bli sol imorgon...
VÄL...?

Jag skrev till en av mina kusiner förut att jag inte visste om jag skulle begå självmord eller mörda någon pga av regnet.
Och fick till svar att:
"Har handlat en skohylla i Hablingbo och sitter nu på Köpmannen med värme över bordet och tittar på folk... MYSIGT ."

Det var TYP DÅ, jag visste att det var henne jag skulle mörda...
MYSA i regnet, BAH!!!!!

Nä´rå, inte skulle jag mörda min fina kusin .
Men, jag tycker inte REGN är MYSIGT alls.
Jag får INGET "Åh, tända ljus och sitta framför tv´n eller mysa på restaurang inomhus-känslan"...
Nope...
Jag känner mig våldsam och djupt deprimerad av regn just nu.
Jag vill ha TRÄDGÅRDSMYS och restaurangmys i solnedgång!
Jag vill att JULI åtminstone börjar om.
Jag vill till Lickers eller någon fin strand.

Nåväl, jag sätter mitt hopp till imorgon.

Jag har bokstavligen suttit och HÄNGT hela dagen efter handeln med Systrarna Larsson.
Jag misstänker att jag tog DUBBEL DOS av min medicin i morse.
Jag var så trött i morse så jag vart osäker på om jag tagit min medicin vid frukosten och vågade inte chansa...
Jag kunde bara inte komma ihåg, tog jag eller tog jag inte när jag kom upp???
Som sagt, vågade inte chansa och få värk...
Så jag tog försäkerhetsskull och blev SUPERDÄCKAD hela eftermiddagen.
NU har jag piggnat till, och då var det dags för nästa dos.
Men den har jag ju inte dubblat iallafall och SNART är det ju dags för sängen.

Såg en indisk film på eftermiddagen som jag tyckte var JÄTTEBRA, "Water".

En film som utspelade sig på 1930-talet och handlade om kvinnors situation i det Indiska samhället då...
OCH NU (på 2000-talet)!
Det skrevs religiösa lagar för 2000 år sedan som "människan" skulle rätta sig efter.
Och trots nya och MODERNA lagar sen X-antal årtionden tillbaka, så tvingas ju dom flesta KVINNORNA i Indien fortfarande leva efter 2000 år gamla lagar.
Det var en fin, sorglig och vacker film.
Och tankvärd.
Rekommenderas, men det är väl en sk "smal film" så jag antar att den är svår att få tag på.
Så långt från en glammig Bollywoodfilm man kan komma.
Själv såg jag den på en filmkanal "Sliver", så har ni den kanalen, pass på, den kanske dyker upp där igen.

Och så RASKT över till kaninen.
Jag satte ut honom på morgonen i uteburen.
Glömde bort honom, och vid 17-tiden ser jag genom fönstret en BLÖT Leo sitta hopkurad i ena hörnet och regnet strilade ner över honom...

"Åh nej, min stackars lille Fnuffis!!!"
Tänkte att det var ju FRUKTASVÄRT att han fått sitta där och bli blöt i regnet hela dagen.
"Bara han inte BLIR FÖRKYLD nu", tänkte jag, den PANIKSLAGNA Kanin-Mamman!


Nej, fel Kanin-Mammebild, det där var ju från min och sambons PRIVATA album!
DEN...

... bilden skulle det ju vara!
När jag är en anständig Kanin-Mamma.

Ut med paraply flög jag, och skulle plocka in den blöta kaninen.
Då...
Hoppade han RASKT in i sitt lilla utehus!
Va, vill du inte gå in?
Nähä...?
Och så kom jag på att OM han hade tyckt det varit OTREVLIGT med regnet, då hade han ju kunnat hoppa in i  utehuset och skydda sig mot regnet.
Och det hade han ju inte gjort.
Han satt UTE I ÖSREGNET.
Hm, men jag bestämde att han fick följa med in ändå.
Och han blev SKITSUR!
Stampade som besatt när jag släppte ner honom inne och jagade mig på köksmattan och satt och tittade ut mot trappuppgången.
HAN...
Ville ut i sin BLÖTA BUR igen och sitta i regnet.
HAN...
Tyckte tydligen tvärtemot sin matte att det var MYSIGT med regn.

Jag försökte muta med sallad.
Det hjälpte inte, han surar.
Här, en BLÖT och mycket missnöjd Leo



Nu ska jag se NÄSTA FILM, "Snabba Cash".
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0