En borgarbracka till son...

Jag sitter och bara tycker att Kvalster är bland det bästa jag sett på länge.
Och jag fattar inte hur dom ska hinna knyta ihop säcken med bara ett program kvar.
Jag vill inte att det ska bli en "Qvickfix" och så löser sig allt och blir bra på ett avsnitt.
Inget Törnrosa-slut, för så är inte livet i övrigt...
Och jag tycker verkligen att dom lyckats fånga "livet i övrigt" i den här serien.
Tjejerna och barnen spelar SUVERÄNT.
Jag sitter och verkligen känner igen mig i vissa grejer, får lätt ångest och samtidigt gillar det jag ser.
Jag vill se mer, jag vill se MER!
Hoppas detta var fyra pilotavsnitt för att se OM serien funkar, och att den fortsätter.
MERA!!!!

Nu ser jag Soran Ismail på femman...
Han går hårt åt SD, han är ju inte SNÄLL direkt, men VÄLDIGT KUL.
Och appropå POLITIK...
Så undrade min son igår (och hans vän som vi mötte på marknaden), VEM/vilket parti jag skulle rösta på i valet.
Och jag, som den inbitna SOSSE jag är, trots att jag är född i en BORGARFAMILJ, att jag röstar naturligtvis på SOCIALDEMOKRATERNA och Mona!

Varpå min son utbrister:
"VA???
Är du galen, du röstar väl inte på henne, varför gör du det?"

För att jag tycker socialdemokratisk politik är den enda RÄTTA vägen att rösta.
Och jag röstar inte "på henne", jag röstar på ett helt parti.
"Men mamma, du KAN inte rösta på socialdemokraterna, du måste ju rösta på Fredrik REINFELDT!!!"
Varpå JAG tappar hakan...
VAD???
Har jag närt en BORGARBRACKEUNGE vid min barm????
Fy tusan, det var det VÄRSTA!!!!
Eller jag närde ju honom inte så mycket vid barmen, men jag KÖPTE hans djävla MJÖLKERSÄTTNING iallafall.
Jag borde kanske låtit bli, om jag skulle bli knivhuggen i ryggen på det här sättet

Men varför tycker då DU att man ska rösta på Reinfeldt då undrade jag?
"För han ÄGER mamma, han ÄGER!"
Svarade min 10-årige son och fick HÅRT medhåll av sin 10-årige polare.

Jaha, han ÄGER han, den där Fredrik Reinfeldt.
Två 10-åringar som har nollkoll på skatter, välfärd, livet i övrigt, och fan och hans mormor tycker att Reinfeldt äger.
Jo, men det är ju VERKLIGEN ett tvättäkta skäl för att rösta på Fredda!
Ja, och jag var världens looser i borgarbrackeungarnas ögon som skulle rösta på looser-Mona.
Och jag sa:
Ja, ja, det där förstår ni ändå inte ännu, men det kommer ni att göra när ni blir vuxna.
Som i ett försök att försöka stävja dom små liven i deras fantasi om att "FREDDA & Co" skulle vara något att hänga i julgranen, och att jag var den VUXNA som förstår allt!
Min son FNÖS och sa:
"Du, VI FÖRSTÅR mer än du TROR!!!!
Vi går väl i skolan."
Schack matt, fröken Österholm!
Eller:
Fick jag så jag teg min sossedjävel
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0