En syltdag...

Idag...
Blir det en syltdag!

Det regnar just nu, och jag överväger promenad eller inte promenad...
För det regnar inte så jättemycket än så länge.
Men lusten finns liksom inte idag, idag känner jag faktiskt MYS!
Så jag tror jag ska gå ut och plocka lite mer krusbär och koka mer krusbärssylt.
Den jag gjorde förra veckan är nämligen snart slut...
Det har blivit mycket ostkaka och krusbärssylt till frukost.
Det är SÅ mumsigt.

Så har jag rabarber i kylen jag fick av min morbror.
Det blir nog sylt på det också.
På cd-spelaren kommer jag nog lyssna på Bo Kapsers Orkester eller något kubanskt...
Vet inte vad som passar bäst till syltande?
Svenskt vemods-vardag eller sydligt sväng-vemod.
Nå´t lugnt ska det vara iallafall.
Jag tror det lutar åt kubanskt.

Vaknade med lite värk idag.
SOM FÖRVÄNTAT!!!!
Om det då är förväntan eller lågtrycket som är boven det vet jag ju inte...
MEN...
Det det är den lägre typen av värk och jag hoppas att det är pga min inställning till värken som den är låg.
Nu ska jag dra på mig mysbyxor och ta mig ut i trädgården och plocka lite...
Krus
Sticka lugnt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0