Falsk marknadsföring...

Baconbruden är tillbaka!

Om än kort.
Jag kan ärligt säga att jag var tvungen att ta en dusch här.
Jag har sådan SOLELD på kroppen så det är inte klokt.
Jag var tvungen att svalka mig.
Jag har ju liksom inte haft solkräm på mig dom här dagarna, eftersom jag inte trodde solen är så stark nu.
Jag har ONT.
Det är sant, jag har verkligen ont.

Jag tog en dusch, satte på en hett efterlängtad film, som fått SUPERMYCKET beröm och massor av pluppar till höger och vänster i tidningar:
"Pippa Lees hemliga liv"!
Och jag tyckte:
Så djävla dålig!!!
Jag blev superbesviken för jag hade verkligen sett fram emot "en bra film" och så fick jag se en dålig.
TUR att jag inte betalt en krona för att ha hyrt den, då hade jag begärt pengarna tillbaka och kallat det FALSK MARKNADSFÖRING.
Nä fy, jag tyckte den var så djävla långtråkig och urkass.
Jag satt till och med och gnisslade tänder över att jag missat partiledarutfrågningen av Göran Hägglund.
(Ja, det är faktiskt SANT)
Då har det gått långt liksom.
Ja, jag har sett alla partiledarutfrågningarna, fast repriserna, bara för att hänga med...
Det hade varit roligare att se DET ikväll än en pretentiös fjantrulle med NOLL KÄNSLA.

Nu sitter jag och ser på en repris, dokumentären om Sigrid och Isac Grünewald.
Har sett den förut men eftersom jag älskar tavlorna som visas i filmen och breven emellan dem som läses...
Ser jag den igen!

En annan besvikelse blir min SJAL nu ikväll också.
Jaha, tänker väl ni, VÄRST vad det kan svänga fort...?
Ja, så är det när man är...
Som jag är...
Och konstnär
Ja, men restgarnerna räcker inte riktigt med dom färgerna JAG vill ha, som passar ihop.
Då måste jag köpa NYTT för att få det någelunda enhetligt och det tänker jag inte göra.
Jag lägger till en mild grön nu, jag har 10 varv kvar, snart klar alltså, så får jag se om jag gillar det imorgon.
Annars...
Snippsnapp pch så får saxen klippa bort.
Nu ska jag fortsätta.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0