Kräftskiva & Hundutställning!

Idag har det varit mycket UTETID och jag har ont i halsen.

Jag vaknade imorse och var SÅÅÅÅ trött.
Vi var ju på kräftknytis igår och DET...
Var väldigt kul.
Vi var hos min bästis och hade med oss allehanda godsaker.
Och jag kan säga så här, det GODASTE på hela kvällen var en RISOTTO.
Ni som känner mig vet att RIS är nog det endaste i hela världen jag har väldigt svårt att få i mig.
MEN...
Jag har faktiskt lärt mig att äta ris mer och mer och gillar det om det är ganska ÖVERKOKT.
Dvs inte hårt och mycket annan smak än rissmak.
Alltså om det är en paella eller risotto.
Och igår hade en av festdeltagarna med sig en risotto som komplement till kräftorna.

Och jag kan säga att när jag tog första tuggan var min spontana reaktion:
Mmm, gud va gott!
När jag tog den andra tuggan:
MmmmMMmmmmMMm, GUD VA GOTT!
När jag tog den tredje:
MmmmMMMmMmMmMMMmmmM, fy för i helvete va GOTT!!!!!!

Och det var till och med så att sambon, som är det kräsnaste som går i ett par skor, var tvungen att smaka för han blev så nyfiken på smaksensationen jag upplevde.
Och även han, efter att ha smakat från min tallrik först, åt så det stod ut genom öronen!

Det tuffaste av allt, det var att hon som hade gjort risotton, hade aldrig gjort den förut.
Hon hade bara gått in på nätet och letat upp ett recept på "kräftor" och tänkte att något MATIGT skulle hon ju ha med sig, och valde detta!
Väldigt modigt!!!
Att aldrig ha lagat detta någon gång, inte veta hur det smakar och så få in en sådan där FEMETTA!
Hade jag aldrig vågat, men det gjorde hon och det var GOTT så in i helvete.
Dessutom hade hon gjort en vitlöksås med fetaost i som OCKSÅ var så god så det var inte klokt.

Jag åt igår så det var nästan KRIMINELLT!
Jag var så mätt efter middagen så jag trodde jag skulle spricka, jag mådde illa.
Och imorse orkade jag inte ens äta frukost, det blev en slät kopp kaffe.
Jag åt mitt första "mål mat" en macka, på Leva klockan 14.00.
Och det räckte.

Vi hade väldigt trevligt och kul igår och tiden flög iväg.
Men så är det ju så i vissa sällskap också, att tiden bara försvinner för man har så kul.
OCH det är så roligt med vissa människor...
Två av dom som var med, har jag bara träffat 2 ggr, varav den andra gången var igår.
Ändå känns det som vi är GAMLA goda vänner och känt varandra i flera år.
Och vi har bara umgåtts 2 ggr...?
Ja, vissa klickar man direkt med, och så är det i detta fallet!
Iallafall klickar jag med dom, sen vet ju inte jag om det är ömsesidigt
Men man kan ju hoppas att det är så iallafall.

Imorse vaknade jag i vanlig ordning TIDIGT, trots att jag kom isäng sent.
Och förkyld.
FÖRVÄNTAT med tanke på dagen igår dock.
Men att det blommade ut så snabbt?
Skönt ändå, jag slängde på mig träningskläder och drog till Vibblecity och tebaks.
Passerade hundutställningen och tänkte:
Hundutställning blir en PERFEKT aktivitet idag!

Hem och fixa sig iordning och så kom sonens kompis, sen drog vi iväg till Oscarstenen.
Och där...
Väntade ett eldprov av SÖTA, fina, fluffiga hundar!



Mitt första OFFER.
Visserligen inte en tävlingsdeltagare enligt husse, utan bara en tuffsig åskådare.
Men ACK så söt och så vänlig!
Det blev några "goda" pussar och svansvift.



Och så FAVORITEN, King Kong 6 månader och en affenpincher toy!
Ja, hela den lilla hundfamiljen var helt UNDERBARA och hussarna och mattarna också.
Dom pratade glatt på om sina hundar och vi fick gosa HUR MYCKET som helst med dom.
Både jag och ungarna var lyriska, VILLE HA, var omdömet om dom.



Här är det mopsar i ring...



Och så den här lilla bearder collie valpen på 4 månader!
URSÄKTA, ursäkta, men han var som en leksakshund med BLÅ ögon.
Fy tusan, och lika gosig och pussvänlig han.
Alltså kolla den där PUSSVÄNLIGA NOSEN, lööööve!
Jag hade kunnat ta med min MÅNGA hundar hem efter den här dagen.
Många...

Efter hundutställningen gick vi tvärsöver vägen till Leva Kungslador.



Vi fikade.
Jag ville ha macka, ungarna ville ha glass, så då tog vi det.
Jag måste nog dock tillägga att det är VÄLDANS DYRT där, MEN...
Jag säger som vid Djupvik, man betalar för OMGIVNINGEN!
Det är så underbart fint och mysigt där.
Det är ett riktigt vattenhål av MYS och nu när turisterna inte invaderar stället, det finns gott om plats och ändå lagom med folk att titta på...
Då är det TOPPEN!
Jag bara älskar Leva.
Och från och med måndag ska dom dessutom börja med "Dagens soppa" eller Lunchbuffé.
Gissa om det kommer spenderas många kronor på det här stället...?
Jo, det kommer det!





När vi fikat klart gick ungarna och lekte i äppellunden och jag gick i butikerna.
Sen promenerade vi hem.
Och jag...
Sitter nu i soffan och är helt färdig.
Fortfarande mätt, med lite halsont och med minnet av valpluktiga pussar från dagen.
Har kommit fram till EN slutsats iallafall:
I framtiden LÄR det bli en hund igen!
Om någon kan vaska fram en Flisan till, då är jag PÅ
Och det absolut bästa...
Sommaren kom tillbaka idag :D
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0