Inte tjata...

Alltså jag ska inte tjata om vädret igen va, men...

Det här året måste nog gå till historien som det sämsta hitentills!
Rekordlång vinter, urdålig och iskall vår, urdålig sommar med undantag för mitten på juli och mitten på augusti...
REDAN HÖST!!!!!
Nä, jag skrev häromdagen att strandväskan får stå packad i två veckor till...
Men jag ångrar mig!
Lika bra att packa ihop och lägga ner sommaren för iår.
Jag blir verkligen urdeppig!

Nacken var i finfint skick här i morse...
Tills sonen skulle till skolan och det upptäcktes att det inte fanns ett par jeans som passade sonen i garderoben!
Då är det så att han egentligen är så att han HAR två par till som han kan ha.
Men dom är hos pappa, och inte medtagna tillbaka hit.
Så idag fick han gå med ett par byxor som han knappt fick igen i midjan.
Som TJEJ har man ju mer än miljoner gånger klämt i sig sådana storlekar...
Men som kille, då är det en REJÄL PINA!

SKYLL DIG SJÄLV, sa jag, om du inte tar med kläderna tillbaka.
Då får man gå en hel dag med KLÄMD MAGE!
Jag blev irriterad minst sagt.
Så skulle han iväg till skolan.
Skorna som han haft under dagen igår var fortfarande FUKTIGA.
Jahaja, och eftersom vi inte har så mycket värme på elementen så har dom inte torkat.

Fram med två par av MINA skor som han fick välja på.
Han valde ett par "fusk-converse".
Tack & Hej, och iväg till skolan!
Ikväll får vi åka hem till pappa och hämta byxor, och det är PRECIS såna här onödiga irritationsmoment som jag vill undvika.
Som jag alltid velat undvika.
För för mig, stjäl det en djävla massa energi!!!!!!!
Så, nu har jag kräkt av mig om DET!
Bah...

Nu ska jag ut mot Vibble, regnet har slutat så det är bäst att passa på.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0