Mitt kladdkakerecept!

Nu ska jag bjuda på mitt KLADDKAKERECEPT!
Världens bästa och godaste kladdkaka!!!
Ja, det är skryt, men fråga dom som smaskat i sig dessa godsaker så får ni höra att jag skryter med GOTT SAMVETE!

Idag blev det dock kladdkakemuffins.
Mycket smartare, lätt att ta med på picnic, när man har barn som vill ha ett smarrigt mellis, eller när man vill ha något gott till eftermiddagsfikat.



Om man har "vanligt kalas" brukar jag göra i en form med löstagbar botten, ca 24 cm i diameter.

Receptet:

Sätt på ugnen på 200 grader.

3 dl socker
1½ dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
Blanda alla torra ingredienser.
Tillsätt sedan...
2 ägg
100 gr smält NORMALSALTAT SMÖR.

(INGET MARGARIN i mina bakverk, allt ska bakas på riktigt SMÖR för det GODA smakens skull)

Blanda ihop allt väl, till en kladdig smet.
Till kladdkakemuffinsen används små foliefomar.
Bara att fulla upp formen till 3/4 del och in i ugnen.
Gräddas i 10-11 minuter.
Om ni testar med sticka så sak det fastna "gegga" på stickan, det ska INTE GRÄDDAS TORRT.

Gör ni i en form, så smöra och bröa innan ni häller i smeten.
In i ugnen och grädda i ca 25 minuter.
Testa även där med sticka så det inte blir TORRT.
Jag testar ganska ofta när jag gör i form, för där är det lättare att det blir för torrt.
Ibland ska man grädda i 20 min och ibland i 30...
Alltså satte jag CA 25 min, men KOLLA när ni gräddar.
Låt svalna efter gräddning.
Går jättebra att frysa in, speciellt muffinsen.
Gör man i form ska man nog skära upp och frysa in i tårtbitar.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack så mycket, receptet är noterat och min receptsamling ska uppdateras, så fort jag testat godisarna.

2010-08-18 @ 16:22:54
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

Varsågod, du kommer inte bli besviken ;D

2010-08-18 @ 20:16:09
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0