Sjön suger!

Sitter i soffan efter en underbar dag vid stranden.
Vi var på en nytt ställe som Nybyggarna hittat...
Men DET är hemligt, iallafall för utomstående.
Annars kanske det blir ÖVERBEFOLKAT om jag skriver ut namnet här...
För jag har ju SÅ otroligt MÅNGA läsare (host, host)
Nä, men det är ett litet smultronställe för närmast invigda, och så får det förbli.
Jag, moster och morsan drog söderöver till Smultronstället och mötte upp Nybyggarna.
SOLEN SKEN, och vi med den!



Vi har inte gjort ETT DUGG mer än solat, badat, umgåtts, pratat och skrattat.
Och det har varit SÅ SKÖNT!
Jag känner mig så avslappnad och tillfreds när jag sitter här i soffan.
Jag kommer sova GOTT inatt.



Här är JAG i full strandmundering, fast jag har MÅLAT på mig en BADDRÄKT!
Jag hade omatchande bikinitopp och bikinitrosor, PLUS...
Att jag inte tagit upp bikinibanden på bh´n över axlarna.
Mina små B---S såg ut att hänga nere vid knäna, OCH DET...
Gör dom ju inte i verkligheten
Men målad baddräkt funkar ju, eller hur...?
(eller inte...)



Och på den lilla stranden bjöds det på...
Very FRANSK lunchbricka!
Supersmoothie, salmbärssylt och surdegsbröd!
SÅ...
Plankchic!



Yummie, sa Idolen!
Själv åt jag STOR kanelbulle till lunch.
Den var skitgod, Idolen hade så snällt handlat åt oss på bageriet i Tofta.



Lite senare på dagen fick Idolen panik.
Han gillade INTE att hans kära sambo, min kusin, var brunare än honom!
Vad göra?
Jo, han ställde såklart brassen i vattnet!
FRÄS, sa det i skinnet, och han gick om mig i brunhet.
Fast ändå inte riktigt.
Vi är lite olika i färg.
Han är mer GUL och jag mer...
Svart.
Han misstänkte att han är uppblandad med en japan någonstans långt bak i släktträdet.
Själv...
Misstänker jag att jag härstammar med några gener från afrika...
För jag är så SVARTBRUN.



Här, jag igen...




Och igen...

Tyvärr så har kusinen iallafall gått om mig i brunhet.
Jag måste tyvärr erkänna det.
Karoten-solkrämen har gjort underverk på två dagar.
Hon är BRUNARE än brunast.
Brunare än mig.
(satan...)
Men ok, jag säger som hon skrev igår till mig:
Sommaren är INTE slut ännu!



Så vart Idolen sugen på Kiteing när vinden tilltog.
Kusinen fick vara behjälplig att få upp draken, eller KITEN som det heter på "fackspråk".
 




Sommarfötter i sommarhav...








Och vi låg på en strand med STRÅLANDE sol...
Inåt ön var det blåsvart och regn.
Sjukt konstigt.
Bara någon km ifrån där vi låg var det värsta ovädret.
SÅ VACKERT att se på himlen...
Och ändå ligga torrskodd och bli...
Brun.











Sent på eftermiddagen önskade mig en helikopter som kunde flyga en restaurang till stranden, bara för oss.
Ett pizzabud hade också funkat.
Men vi "bröt surdegsbröd" som på Jesu tid, och blev väldigt mätta i magen på det med.
SJÖN SUGER liksom.
Njöt lite EXTRA MYCKET av det sista på stranden.
Vi var många timmar på stranden idag, längsta dagen på stranden denna sommaren, underbart.
Men solen är mildare, man kan vara längre och njuta.
Och DET...
Gjorde vi idag.
När vi åkte hemåt var det regn, dom blåsvarta molnen hade regnat från Tofta in till stan.
Jag gjorde hemgjord, nyttig coleslawsallad och åt det till rostbiff när jag kom hem.
Nu ska jag snart sova.
Livet känns gott efter en sån här dag.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0