Cerise sjal...

Vilken otrolig ?????? dag.
Vädret har varit schizofrent och ena stunden regnat, nästa strålande, stekhet sol för att sen bli molnigt, sol och så har det hållit på.
Jag har hängt i trädgården och virkat och läst.
En av mina bästisar med dotter kom på fikabesök.
Det blev kaffe, saft och kladdkakemuffins.
Och det är väl DET som har hänt typ!

Inge bad, ingen strand och värmen har hängt som en TUNG FILT över alla.
Jag kollade termometern i skuggan och den visade 28 grader, plus fukt, urk.
Mycket konstig väderdag alltså.
Jag känner mig inte helt nöjd alltså, och jag har VÄRK.
Blä, men fuck it.
Jag har ju mens (tjat, tjat) och det är väl lågtryck (tjat, tjat) så det är väl inte så underligt.
Jag är så där jobbigt uttråkad igen.

FAST...
Jag var iväg till tygaffären och köpte lavendellila garn till den nya sjalen jag håller på med.
Jag bestämde mig för att jag INTE ville ha en restgarnssjal.
Jag blev så besviken på restgarnsponchon, så jag ville inte göra en sak till jag inte skulle gilla.
Men det lavendellila garnet är SÅ vackert.
Och mönstret blir BRA, jag tror sjalen kommer gå fort att göra.

Så bad jag att få fota min favoritmodell i den nya sjalen.
Jag har ännu inte hunnit fota NÅN i den här sjalmodellen, för dom har sålts nästan direkt dom har blivit klara.
Men den här gången så ska jag HELST INTE sälja sjalen, innan den är fotad på en riktig modell och inte på dockmodell.
Jag försökte mig på att modella själv...



Det blev INTE bra.
Det ska väl helst vara UTE, vackra omgivningar, SNYGG MODELL, och snygga kläder.
Jag i träningskläder med skitigt, uppsatt hår, osminkad, med en inställd kamera där INGEN kan ge direktiv om hur det ser ut eller hur man ska stå!
Nä, det blev inge bra!
Jag gjorde en chansning, och den gick åt pipsvängen minst sagt.
Den där bilden skulle inte sälja någon enda sjal
Min lilla RIKTIGA modell ska bara färga håret först, SEN tar vi en fotokväll!





Ja, så knäppte jag några bilder på dockan också, men dom känns ju MOSSIGT, tråkiga typ.





Och lika mossiga känns "Sjal på klädsträcket" också!
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: lisa

säljer du sjalarna?

2010-09-26 @ 21:54:20
URL: http://bcreative1.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Hej!

Ja, jag säljer dom, den där tar jag 385 eller 395kr för. Finns på min hemsida som ligger under länkar : "(AB) Min Stickqvick-butik"

2010-09-27 @ 15:46:30
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0