Super-höstbitter!

När jag skrev förut idag att den första HÖSTDAGEN hade kommit, hade jag FEL...
Det var den första höstdagen och HÖSTSTORMEN!
Allt på en gång, men varför portionera ut det när man kan köra allt på ett bräde?
Nä, ingen mjukstart på hösten, JUST GO!
Om jag är aningens bitter?
Självklart, super-höstbitter!

Så kom jag till kontoret idag.
Tittade in till assistenten som borde ha ringt tillbaka till moi, ang min berömda lönelapp.
Hej, sa jag, du jag har ju ringt dig, jag har liksom varit lite undrande och förbannad här, över min LÖN!?
"Hej, sa hon, ja, jag har knappt vågat ringa tillbaka till dig (skratt)"
Och då började jag också skratta, NÄ, jag förstår det, sa jag.
Men hon hade inte ringt tillbaka för hon undersökte OCH RÄKNADE, och ville ha koll på det INNAN hon ringde.

Ok, då var det mitt ANDRA alternativ då, hrpmh.

Och lönelappen var korrekt!
Men den är ju TOTALT obegriplig, sa jag, hur fan ska jag kunna VETA att detta stämmer?
Det finns inge rim eller reson, någonstans!
Hon höll med!
Ja, och så var det förklaringar och uträkningar på HUR det stämde.
Då fick jag ihop det också.
Men sa jag, då vill jag ha en sån här EXTRA uträkning varje månad OCKSÅ, utöver den vanliga lönelappen, så att jag kan fatta och ha koll.
Visst, det var inga problem.
Och så sa jag att jag varit LOVAD att få förståliga uträkningar varje månad, när nu dom har gjort fel, och så får man inte det...
Tror fan att man blir frustrerad och får panik.
Ja, ja, slutet gott och allt stämde, jag blir bara så galen när dom inte kan vara ordentliga från början.
Det är störigt, som man sa i min ungdom

Nu har jag landat i soffan.
Sonen är och spelar fotboll, regnet öser ner och vinden viner och är stenhård runt husknuten, men småknattarna...
Dom spelar fotboll ändå.
Jag...
Hade personligen vägrat sätta en fot utomhus, om det inte hade gällt livet.
Men så är det när man spelar i en PROFFSKLUBB som 10-åring.
Spela eller så åker du ut...
Typ.
Skitsamma om du riskerar att få ett träd i skallen elle knappt kan springa framåt.
Man spelar ändå.
Ryyyyyys.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0