Peaka din fossil !

IDAG...
Kom hösten.
Idag...
Är det kallt och sticketröjevarning.
Men jag har inte lust med sticktröja, har jag ju redan SAGT till Väderguden!
Han skiter fullständigt i det uppenbarligen.
Och nu...
Började det regna.
SUCK!
Tone på Tv4-vädret säger att det ska bli upp till 20 meter per sekund i vindarna och termometern visar just nu 16 grader.
USCH!

Annars så har mamma hjälpt mig att få in sonen i sitt eget rum igen!
Jag har ju belägrat det i ett år nu och han kan inte bo ihop med sin bonuspappa längre.
Min AKUTA sjukdomsfas är långt borta, jag behöver inte hans säng, och jag får nu häcka i sängen i hallen.
Sambon som måste kämpa med viktnedgång på allvar nu, för att sluta SNARKA, har ett tufft jobb framför sig.
Tyvärr tog jag i lite för mycket ÄNDÅ när vi höll på här, men det lägger sig väl.
Jag ska pyssla med datorn och försöka lugna ner nacken.
Jag har bara P-MÖTE på schemat så jag kan vila mycket ändå.

Så satt jag och läste Aftonbladet från igår och kunde bara konstatera:
Jag hänger inte med i TUGGET!
Jag 39 fattar inte nya och tuffa ord, jag bor i en bondhåla och pratar vanligt, och när jag blir riktigt förbannad kan jag TYVÄRR säga ord som...
Det kvinnliga könsorganet.
Men...
Jag 39, fattar inte ord som poppiga Henrik Schyffert 42 och Fredrik Lindström 47 slänger sig med.
Det stod om deras nya show i tidningen och i en mening säger Fredrik 47, när han pratar om Inrednings-Ernst:

"... Då tänkte jag att nu har han PEAKAT!"
(taget ur en längre mening)

Och jag tänkte när jag läste ordet PEAKAT, VAD betyder det?

Jag tänkte:
Hm, jag läser den långa meningen en gång till och ser om jag kan LISTA ut det poppiga ordet.
Men Dumbo kunde inte lista ut ordet.
Jag läste hela artikeln och eftersom dom verkade pendla mellan kärlek och pinsam känlsa för Inrednings-Ernst så kunde PEAKA betyda allt där emellan.

Jag gick in på NÄTET för att få klarhet, och jag har inte helt 100 fått svar men...
Jag TROR det är när man är PÅ TOPPEN.
Alltså när man toppar sig själv, typ.
Så att Ernst hade TOPPAT sig själv med ett ord som han hade uttryckt.
Ja, något åt det hållet.
Tack gode gud för nätet, annars hade man fått leva i ovisshet för alltid.
För fråga någon levandes människa och framstå som en FOSSIL, stenåldersmänniska, DET...
Vill man ju APSELUT INTE
Jag tror jag är upplyst nu.

Sen läste jag vidare att "Filip & Fredrik" ska leda "Ring så spelar vi"!!!!!!
Eh?
Mina super-roliga-superduper-roliga idoler ska leda radioprogrammet som jag brukade sitta och lyssna på med MORMOR, medans vi spelade kort.
Programmet som VAR Hasse Tellmar för mig som liten.
Gissa vem som ska lyssna på "Ring så spelar vi" när det drar igång?
Kan det vara jag?
Jo, det kan det.
Jag växte upp, gillade att lyssna på "Ring så spelar vi" med mormor, blev tonåring och programmet var rejält ohett, blev vuxen och har aldrig lyssnat på det överhuvudtaget.
Jag är en P3 människa.
Men nu...
Cirkeln är sluten, och jag ska lyssna när mina favvisar ska leda programmet.
Jag väntar med spänning!

Och appropå P3 så älskar jag P3 för att dom spelar Ozzy Osbornes "Scream" rätt mycket faktiskt!
Den kom väl i våras, men jag har ännu inte tröttnat, och när jag hör den...
YLAR JAG med!
Och TYÄRR...
När jag hör "Skaka rumpa" med Sean Banan både ylar jag med och stuffar runt, TILL DEN OCKSÅ!
Pinsamt.
Men är man Svenne-Banan så är man .
Det är svängigt och katchigt på högsta nivå.

Så tillsist...
Jag la ut min rosa sjal till försäljning igår på min hemsida TROTS att den inte är fotad ännu.
Men jag hinner väl.
Det får duga med dom bilderna jag har än så länge.
Och filmen igår:
Förväntningarna blev infriade.
Jag tyckte "Ghostwriter" var jättebra.
Två timmar och jag tittade inte på klockan en enda gång.
En mycket FLOTT film, skulle jag vilja säga.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0