Kryddost...

På mailen som jag kollade nyss hade jag fått en liten undran, ang kaninen igår:
"Du tror inte att du ÖVERTOLKAR den där kaninen ni har?
Kan han prata människospråk?"
Näpp, det kan han inte, men JAG kan prata KANINSPRÅK och nej, jag tror inte jag övertolkar vår lille kanin.
Jag förstår honom utan och innan, så det så! 

Och så anar jag att en SLÄKTFEJD är på väg att blossa upp...
En SOLBRÄNNE-FEJD!
Efter mitt förra inlägg fick jag via sms att min kusin minsann läst bloggen och att hon åkt in till Vibblehallen och minsann köpt ALLA "Nivea-karoten-solkrämer" (så att få tag på en sådan kunde jag ju typ känna mig blåst) och lite senare, ett HOT :
Sommaren är INTE ÖVER ÄNNU!

Shit, jag började skaka ända ner i mina BRUNBRÄNDA KNÄN.
NOT!!!!
Jag antar att "The Race is On!"
Bara att ställa klockan imorgon och gå ut i trädgården 07.00 PRICK och börja STEKA!
PLUS att jag satt i mig FEM KILO morötter ikväll.
Hon har inte en chans!

Annars så utkämpar jag även en INNRE KAMP av förbannande.

Igår, när jag var och handlade så köpte jag KRYDDOST.
Något av det bästa jag vet, men sedan jag fick mitt rosaceaproblem...
Har den osten blivit bannlyst.
Det finns salt mat och vissa ostar jag kan äta när jag äter mediciner och jag klarar mig.
Medicinerna gör att jag ser någelunda anständig ut ändå.
Men kryddosten, ja den innehåller inte bara saltet, det innehåller kryddor som ger utslag i ansiktet.
Fast jag VAR så sugen igår, och när jag såg den där smaskiga osten ligga där på hyllan då köpte jag den ändå.
Pengar kastade i sjön kan jag meddela.

Jag käkade en macka till lunch igår, fulladdad med kryddost.
Och redan efter en ½ timme började fejan knottra sig.
Efter kvällsmackan så kom det regelrätta FINNAR.
Gulfinnar.
Djävlar vad snabbt det går ibland vid "FEL/för salt" mat.
Och det BRANN i ansiktet.
Det gjorde så ont så det var inte klokt.
Så idag, gav jag bort hela osten till morsan och moster.
Lika bra det, jag ville inte frestas att synda igen och se ut som ett acnemonster plus få det där ONDA i ansiktet.
Och båda två blev ÖVERLYCKLIGA, för dom älskar kryddost lika mycket som jag.

Och jag...
Jag satt här ikväll och bara LÄNGTADE efter kryddosten.
Jag rostade min limpmacka och bara suktade efter kryddosten.
Men jag fick ta mitt osaltade smör och bre på, bara drömma om kryddosten.
Fast...
Jag vill inte ha läskiga GULFINNAR och en ond hud, så det får väl gå.
Nu ska jag snart gå och lägga mig.
Imorgon, OM vädret tillåter, blir det en dag på Fårö.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0