Töntsport!

Åsso har man landat i soffan för lite BLOGG...

Idag har jag gått en mil nästan exakt och hade ganska bra tempo, trots kvav luft och ont i nacken.
Lustigt, igår var det ju regn och då kände jag ju inte av nacken SÅ mycket.
Men idag, är det kvavt och då gör det banne mig mer ont.
Lågtryck med kvav luft = ont.
Jag längtar till nästa besök hos sjukgymnasten, då skall jag ta upp detta med henne.
Men jag sket i värken och drog på ändå, skönt att komma ut efter gårdagens inomhusaktiviteter.

Dusch vid hemkomsten och så skar jag upp resten av rabarbern som låg kvar i kylen och frös in.
Det blir ny sylt när den jag gjorde igår är slut.
och jag måste bara säga:
GUD i helvete va god den blev!
Jag fick verkligen till rätt mängd socker igår.
Jag åt den till ostkaka i morse och jag höll på och dö av smaksensation själv faktiskt.

Så proppsade jag på att sambon skulle smaka också, alldeles nyss...

Men här har vi ju killen som bara är uppfödd på snabbmat och hamburgare och inte kan äta NÅGOT utöver den menyn nästan.
Och han rynkade ihop hela ansiktet och svarade när jag sa, "Visst är den GOD?":
Näe, faktiskt inte!



Du är så djävla hopplös, tänkte jag och sa:
Herregud, din mamma borde sättas i fängelse för att ha fött upp dig på enbart snabbmat, det är kriminellt!!!

Samtidigt som jag tänkte:
Bra där Frk Österholm, vem är det som låtit SIN SON  leva på varmkorv, mackor och Billy´s pizza hela sommaren????
(Den innre dialogen fortsatte:)
Fast ja, ja, det är ju bara den här sommaren och liten del av året som gått, jag har ju faktiskt fått en WHIPLASH!
(försvar, försvar)
Jag har inte kunnat laga så mycket mat som jag brukar, han är MEST uppfödd på ORDENTLIG, HEMLAGAD MAT!
Och så gick jag ut från köket och hade INTE dåligt samvete för att jag sagt sådär om sambons mamma.
Mitt försvar inombords kändes VATTENTÄTT!

Vidare om sambon så har han testat på att börja spela GOLF!



Och jag som tycker GOLF är världens TÖNTSPORT...
Tycker ändå inte att det är helt fel att han tycker det är kul!
Sambon behöver KOMMA UT lite mer och röra på sig, och nu verkar det som om han fattat tycke för golf efter två testrundor.
Jag hoppas det håller i sig.
Jag får bita ihop och låtsas som om jag inte tycker att det är en töntig sport, och hoppas att han inte annamar GOLFMODET iallafall...
För DÅ gör jag slut!

Idag har jag också öppnat min lilla sjalbod.
MEDELTIDSLÄGRET ligger vid Oscarsstenen och folk VALLFÄRDAR längs söderväg.
Både Medeltids-Tjommar och vanliga människor som tittat på lägret.
Jag har inte haft öppet mycket under sommaren, jag har sålt ändå tack & lov, men nu börjar jag jobba på onsdag så jag känner att nu kan jag ha ÖPPET!
Jag hoppas jag säljer NÅTT iallafall.

Annars idag, framemot kvällen så blir det lite släktträff igen
Ja, GUD va vi "släktträffar" den här sommaren!
Kul som fan, och idag ska vi till Åminne och Syster-Yster.
Det blir grillat och lite "häng"...
Kanske vi har en KUBBTURNERING, beroende på om vi har något kubb där...?
SJÄLVKLART så kommer jag vara på det vinnande laget!!!
As always
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0