Älskar snusförnuftiga barn...

Sitter och virkar det sista på den isblå sjalen, den är snart klar!
Bilder kommer lite senare.

För övrigt älskar jag SNUSFÖRNUFTIGA barn.
Satt här och såg regionala nyheter.
Det handlade om vädret, det MEST populära samtalsämnet nuförtiden.
Så var en reporter på stan "någon valfri stad", jag missade vilken.
Folk fick frågan "Vad dom tyckte om vädret" och den som blev sist utfrågad var ett barn.
Och GULLE den ungen säger jag bara...

Reportern frågar vad hon tycker om det kalla vädret och flickan svarar:
Jo, det hade ju varit väldigt mycket OLYCKOR pga av vädret...
Inte bara HÄR utan även i hela landet!
(snusförnuft så det smäller om det)
Reportern:
Hoppas du på lite varmare väder nu då?
Flickan:
Tur!
Reportern:
Tur?
Flickan:
Ja, så det inte blir så mycket olyckor och så...

Både JAG och sonen fnissade GOTT här i soffan.
Hur SÖT får man bli.
Hur ALLVARLIG får man bli?
Vågar man spekulera i att hon kanske tillbringar mycket tid med några mor eller farföräldrar som förfasar sig över vädret och ALLA OLYCKOR?
Jag skulle gissa att jag var lika lillgammal och snusförnuftig som den där lilla tösen som liten.
Jag var ju JÄMT med min mormor, lyssnade alltid på mormor och tyckte precis som mormor.
Så jag hade förmodligen OCKSÅ ojat mig över alla olyckor denna vintern

När man sen i nästa sekund sitter och ser Rapport och barn i en annan del av världen som lider av undernäring...
Väger dubbelt så lite som dom borde, då snörpte hjärtat ihop sig.
Gråtande barn.
Stora ögon och barn som såg apatiska ut.
Förtvivlade föräldrar som inte kan ge sina barn mat, inte äta själva.
Då sa jag till sonen:
Nä, va fan, nu ska jag skaffa oss ett FADDERBARN, någon liten parvel måste man väl kunna ställa upp och hjälpa!

Sonen sa:
Va, NEJ, ska du skaffa HIT ett barn TILL?
Nej...
Och så förklarade jag vad FADDERBARN betyder i praktiken.
Sonen sa:
"Jaha, HUR SKA du ha råd med DET?
Du som har så lite pengar!"

Visserligen skiter jag inte ut pengar NEJ, men om jag jämför med DOM...
Då är jag STENRIK, rena rama Joakim von Anka.
Något GOTT kan man väl göra för ett litet barn som har det svårt.
Sonen:
Jooo, jaaa...

Ja, så nu ska jag ska skaffa ett fadderbarn.
Jag tycker inte det är mer än rätt.
Här äter VI oss mätta och belåtna år ut och år in...
Jag jobbar igen, visserligen MER för mindre lön.
Men om jag jämnför med det jag såg på Rapport, då är jag som sagt rikare än rikast.

Snart ska jag se "Drottningoffret".
Jag såg "Kronprinsessan" och "Kungamordet" nu när jag gick sjukskriven i våras på SF-filmkanalen.
Jag såg faktiskt hela serien i ett sträck, alla avsnitten på ett bräde.
Jag missade den serien när den gick första omgångarna på tv.
Eller jag var inte så intresserad, jag trodde inte att det skulle vara så bra.
Så såg jag det för jag hade ändå inget speciellt för mig här hemma typ...
Och tyckte serien var JÄTTEBRA!
Nu ser jag VERKLIGEN fram emot starten ikväll.
Jag återkommer...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0