Gnägg, gnägg...

Gått till jobbet, jobbat, rört mig en del på jobbet, promenerat hem efter jobbet, fixat en sista julklapp på begäran av sonen...
Kommit hem, duschat, kokat kola, ätiti och NU...
Har jag landat i soffan.
Äntligen!
Trött, APSELUT!

Men nu har jag bara lite kolainpackning kvar...
Sen är jag fri att göra vad jag vill.
Då är det väl läggdags

När jag lämnade hemmet och gick till jobbet idag var klockan 07.55.
Det var tur det!
Jag kom fram 08.48.
3 minuter försenad, fast på rapport tid, MEN ÄNDÅ!!!!!
Det var inte plogat på många ställen så jag var tvungen att gå den långa vägen, som brukar vara den mest plogade.
Det var den inte ens idag, dom hade inte hunnit efter snön inatt.
Jag kände mig som en ARBETSHÄST, en ardenner typ, när jag gick.



Ömsom pulsade jag och ömsom gick jag med väldigt höga knän.
Det är JOBBIGT med fem ton kläder på sig!
Det kändes rejält i benen när jag kom fram.

Så till något HELT ANNAT, nämligen JULKALENDERN!

Min son, han har aldrig varit ett "julkalenderbarn", jag har sedan han kom över 5-6 år suttit och kollat på julkalendern själv.
Ja, faktiskt, VUXNA MÄNNISKAN har tittat själv.
Han har inte tyckt att julkalendern är kul, han väljer Disneychannel och Nickelodeon.
Alla julkalendrar har ju kanske inte varit jättekul heller men IÅR...
Då har jag inte missat ett enda program.
Jag tycker den är JÄTTEBRA och småkul, mysig.
Och vet ni vad...
Till och med SONEN tycker den är bra.
Iår sitter även han och ser och småskrattar och jag känner:
ÄNTLIGEN!
Jag tycker det är så mysigt och traditionsbundet att se julkalendern, och är glad att han väljer att se den med mig!

Och så hoppar jag direkt över till något annat juligt!

Min julblomma som jag fick av sambon.
Den var ju så himla maffig och fin, och iår hade ju jag samlat vuxenpoäng och ställt den och en julblomma till i fönstret i hallen.
Jättefint, och det har jag ju aldrig haft förut.
I söndags, när sambon städade, vattnade han även blommorna.
Eller vattnade och vattnade...
Han DRÄNKTE blommorna.
Och den vackra julblomman, den har dött!
Dom ska ju vattnas sparsamt, men får man HELA ÖSTERSJÖN i sin kruka...
Då drunknar man.
Så julblomman drunknade.
Snyft.
Nu...
Ska jag rulla kola, jag återkommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0