I´m claiming min hylla tillbaka!

Det där roliga...
Det är fortfarande som bortblåst.
Kanske minnet återkommit imorgon

Men det jag däremot KOM IHÅG som jag ville blogga om...
Det är att jag ÅTERTAGIT MIN HYLLA på jobbet.
Helt och hållet.
Min fina, UNDERBARA vikarie som har jobbat för mig under min sjukskriving och sedan delat tjänst med mig...
Har även delat hylla med mig.
Men igår fick jag ett ryck.
Igår kände jag:
Nä, vill jag inte dela längre, alla har sin egen hylla och nu jobbar jag för FULL MASKIN, då är hyllan min igen!
BARA MIN!
I´m claiming min hylla tillbaka!!!

Nu, om hon ska jobba mer, för någon annan eller så...
Hålla till på "vikariehyllan".
Nu delar vi inte på MIN hylla längre.
Så tog jag vikariesängkläderna och tvättade och tog bort hennes namnlapp från...


Och det kändes så BRA, det kändes som den absolut rätta tiden för det nu.
Nu står det bara MADDE på MIN hylla igen.
Jag är tillbaka.
Hyllan är min och ingen annans så länge jag jobbar kvar.
Och min arbetskompis sa, när vi byttes av imorse:
VÄLKOMMEN TILLBAKA!
På riktigt liksom.
Ja, det kändes riktigt GÖTT, en känsla svår att förklara.

Nu ska jag gå och lägga mig, sova och vara ännu mer utvilad imorgon.
Vi ses då.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0