Julfint med RÖDA KATTER!

Nu märks det verkligen, ÅTERIGEN, att man kommit tillbaka till verkligheten.

Jag har jobbat idag igen...
Och trots att jag somnade urtidigt igår, sovit som en stock inatt...
Ville jag dö, idag igen, när klockan ringde.
Jag längtar till nattpasset på torsdag.
Då tänker jag SOVA UT på torsdagmorgon...
Och någon annan, sambon får sköta ruljansen här på morgonen.
Jag MÅSTE få en sovmorgon nu.

Imorgon är det jobb igen, klockan kommer ringa tidigt.
Gud vad jag gnäller, är det inte det ena gnället så är det det andra gnället.
Men jag är så OVAN bara.
Det går över.
Precis som allt annat

Idag mötte jag lilla Cleo/hunden som bor på jobbgården.
Vi hade häls-kalas med hundpussar och ett mycket glatt humör.
Och jag sa till ägarinnan:
Vilket litet GLADPILLER hon är!
Hon kunde ju bara hålla med, hunden sprider glädje till alla.

Och på tal om djur så MÅSTE vi börja banta kaninen nu, så inget hemskt händer.
Han har blivit jättetung och magen är som en BALLONG.
Jag har delat ut matorder till sambon och ska informera sonen också.
Jag vet verkligen INTE hur man bantar en kanin, men matransonen och Flingsnasket måste strypas.
Jag vill inte att vi ska få en SJUK KANIN.

Så hoppar vi raskt över till katter, och julpynt!
Idag kunde jag inte annat än fnissa lite för mig själv och tänka:
Men gud så gulligt ändå.

I kvarteret där jag jobbar bor inte bara hunden Cleo, det bor en ganska snäll "fyllegubbe" också.
Och Farbror Fyllegubbe har nu julpyntat i sitt sovrumsfönster.
När det inte är JULETID, då brukar Farbror Fyllegubbe ha två såna där BLÅA KATTER, som är gamla VINFLASKOR i fönstret.
Idag när jag passerade fönstret får jag se att han bytt ut dom två blåa vinflaskskatterna mot...
RÖDA VINFLASKSKATTER!
Ja, vad säger man?
"Fint som snus sörru".
Ganska sött ÄNDÅ, i all sin tragiskhet.
P.s. Han HAR vanligt julpynt i fönstrarna OCKSÅ D.s.

Nu ska jag pyssla med lite bilder, återkommer...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0