Klar, klar, klar...

Nu är jag helt klar med ALLA julklappar!
Sista julklappen som låg och gnagde var mammas.
Vi hade bestämt oss för en NY STEREO till henne.
Hon behöver något bättre än den gamla skruttiga skitbandspelaren som bara spelar i MONO!
Vem vill lyssna på Pavarotti eller Frank Sinatra i mono?
Typ ingen.

Eftersom sambon skulle städa, och vi kollat runt förut men inte hittat något...
Tog jag på mig uppgiften att gå runt hela stan och kolla.
Och nu menar jag hela stan.
Jag började klockan 10.30 och kom hem 14.20.
Jag traskade härifrån mot Elgiganten, fast först in på apoteket och köpte:
BRODDAR!
Ja, nu har man nått tantstadiet så det smäller om det, men djävlar vilket tempo man kunde hålla sen.
Inget halk hit eller dit, bara GÅ med raska steg.
Mycket bra!

Så var jag på Elgiganten, och varenda affär därefter på vägen hem som säljer små stereo´s.
Och vet ni vart jag hittade den bästa?
Jo, tvärs över gatan på "Harry C".
Dra åt pipsvängen!
Gått och kollat i flera timmar, så hade jag egentligen bara behövt gå några meter.
Skitsamma, jag fick motion och sambon städa ifred.
Och julklapparna är helt KLARA!
Iallafall för min del!
Det som stör mig det var att jag BAR HEM stereon, bara för att jag tyckte att den inte verkade så tung i affären, men det var dumt.
Jag har fått värk, inte mycket men det känns av i nacken ändå.
Den är lite STIFF.

Nu är det bara lite julkolafix kvar för min del, kanske baka bröd, men det gör jag isåfall på julaftonen om jag ska göra mitt vörtbröd.
Handla mat.
Fast det får sambon göra.
Jag har till och med köpt strumpbyxor till klänningen som jag ska ha på julafton!
Jag är <READY TO GO>

Nu sitter jag i soffan och väntar på att maten i ugnen ska bli klar, jag har inte ätit sen frukost.
Jag är vrålhungrig.
Sambon har gått på POKERKVÄLL med sina polers och det betyder att jag...
Har EN HEL KVÄLL FÖR MIG SJÄLV!

Såvida han inte åker ut djävligt fort då´ra, men det hoppas jag inte.
Jag återkommer om en liten stund, jag har mer att komma med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0