Lyxnål!

Julkolorna inrullade.
En av sonens tröjor lagade.
Äntligen PLIKTFRI

"Jul med Ernst" rullar på tv´n och jag kan bara säga:
Jag ÄLSKAR när Ernst är i rutan och PYSSLAR, bygger, inreder, lagar mat och shoppar.
Man får så mycket inspiration till PYSSEL när han håller på.
JULMYS med Ernst, är en lisa för själen!

Jag har börjat på en ISBLÅ rundsjal.
Samma modell som förut, men färgen är helt underbar.
Har man blåa ögon och en sån sjal, då blir ögonen SUPERBLÅ.
Jag är väldigt förtjust i färgen!
Resultat visas när den är klar.

Idag kom så ÄNTLIGEN min beställda VIRKNÅL i rosenträ, storlek 9 och 10 från "Knit Pro".
Jag beställde den när jag var och köpte storleken 7-8 i oktober, och IDAG ringde hon från Ringmurens Hemslöjd och sa att den kommit!
Jag hämtade upp den på hemvägen från jobbet, det är allt en RIKTIGT FIN JULKLAPP till mig själv!
LYXNÅL!!!!
Att virka med stora nålar i plast, det är som att virka i tjära, noll flyt.
I stål finns det inte större än storlek 7.
Men i det fina, lätta, lackade rosenträt...
SUPERFLYT!
LYXNÅL!

Så till en sticksida och engelsk stickdesigner (som jag glömt namnet på)...
Där hittade jag ASHÄFTIGA bilder som jag fick INSPIRATION att SNO av.
Jag sparade bla den här bilden...



Hur cool var inte dom här två styckena, som dom sen satt ovanpå varandra som en tröja typ?
Ja, jag ska fila på en VIRKAD VARIANT till mig själv.
Blir det bra kanske jag gör att sälja, om efterfrågan finns.
Jag blev döfrälst.
Och för en som mig, som fryser mycket, blir jag varm bara av att titta på bilden.

Så har jag OCKSÅ skrivit ett ARGT MAIL till Blogg.se.
I nederkant på bloggen har dom lagt YTTERLIGARE REKLAM!!!
Va fan?
Det blir ju skitstörigt att läsa, jag blev jätteirriterad att dom gjort så här.
Det är inte bara min blogg som har fått det som en extra GULDKANT, det har alla.
Men är den inte borta SNARAST...
Byter jag bloggforum!
Skitfult!!!!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Två stycken? Det är väl bara ett som är lagt runt ryggen, korsat och lagt över huvudet och runt axlarna.... eller?

2010-12-21 @ 22:26:32
URL: http://jultorpet.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Hej! Tror du...? Hm, ja det kanske.

Jag ska testa och göra en sån version och en med två.

Undrar om det inte blir väldigt klumpigt om det är ett stycke, jag menar på baksidan. Ja, jag har ju inget mönster, så jag får improvisera.

2010-12-22 @ 19:14:00
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0