Mina simpla behov...

Det HAR blivit en ny dator.
Sambon ska fixa iordning den och OM den gamla går att fixa till...
Får sonen den

Det blev en KAMP i "affären" för sambon tyckte apselut, med sin kunskap, att den datorn jag hade råd med var tillräcklig och bra.
FÖRSÄLJAREN var inte nöjd med valet för att...
Han ville att jag skulle köpa en DYRARE.
Men om den jag har valt, fyller MINA SIMPLA BEHOV, varför GO HIGHER, undrade jag?
Ja, det kunde han ju förstå, men....
Bla, bla, bla...
Jag blev helt KOLLRIG och slut i huvudet.
Skulle jag nu ta den här datorn eller var det att kasta pengarna i sjön?
TILLSLUT kom ALLA fram till att den räckte för mig.

WOW!!!!
Det tog ju bara 1-1½ timme till att komma fram till det.
Och att försäljaren insåg att han fick GE UPP.
Inge mer provision på den här snålkunden inte!
Asch, dom kanske inte får provision, who knows.

Så blev det strumpbyxor på Lindex, lämna tillbaka julklappar, handla och en sväng till Linds där jag handlade lite nya blommor till köket.
Dom jag hade såg ut som...
EN SKOG.
Som dessutom spretade åt olika håll, sneda och fula.
Jag behövde egentligen mer nya blommor, men det hade jag inte råd med.
Det får bli efter jul.
Nu ser det iallafall FINARE ut i köksfönstret, alltid något.

På Ica Maxi hade NYA numret av "Kreativ Stickning" kommit!
Jättefina mönster och...



Nästan samma mössmönster som på den där mössan jag hittade hos "Virkverket".
Hennes var ju fasta maskor blandat med stolpar TROR JAG, här är det bara stolpar, men man kan ju mixa som hon hade gjort.
HUR SOM HELST, jättesnygg mössa.

 

Plus en massa annat FINT!
Jag ska, efter halsduken jag håller på med, göra en mössa som ovan.
Sen fortsätta med min KLÄDKOLLEKTION.
Om inget annat dyker upp

Nu ska jag umgås med sonen, baka scones medans sambon pysslar med MIN NYA DATOR!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0