Pluggar norska!

Sonen har hittat en ny hobby.
Han sitter framför datorn och skriver norska ord och norska meningar.
Sen läser han texten och lyssnar på en "röst" som säger det norska ordet eller meningen...
Och så härmar han det!
Han pluggar norska.

Så sa han att han behövde ett nytt block med alfabet i, så han ska skriva ner alla norska ord på rätt bokstav.
Han behöver ett "Norsk-block" som han uttryckte det.
"Jag ska lära mig norska nu, så när Nybyggarna, Morbror Frasse och Moster M kommer...
Då ska jag BARA prata norska med dem"!

Ja, plugga på du, sa jag.
Kan man lära sig prata/härma HJÄLPLIG norska som jag gjorde av den norska serien "Syv söstre" på tv, då kan han lära sig via internet.
Han kanske blir en fullfjädrad gotländsk norrman


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken klok son du har!



Det kan ju vara jättebra att kunna norska. Nu är det ju så många som åker till Norge och jobbar, så vem vet vad som väntar sonen i framtiden.



Kram och ha en fin helg!

2010-12-18 @ 13:13:55
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, vi har ju delar av släkten i Norge, så han vill lära sig norska.

Impa lite på sin favoriter när dom kommer hit ;D

Och vem vet...

Han kanske drar till norge en vacker dag och jobbar, fast det hoppas jag iofs inte...

Det är så LÅNGT till norge, då lär jag längta ihjäl mig, jag som så gärna "Mamma-kväver" mitt barn ;D

Kram och ha en fin helg du med!

2010-12-18 @ 17:40:49
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0