Übertidigt...

Goder morgon!
Lika trött idag, lika bra att jag skriver det på en gång.
Har man nu stigit upp übertidigt i 6-7 mornar, då har den inbyggda klockan redan satt sitt alarm.
PLUS...
Att jag hörde sambon när han gick upp, när han väckte sonen...
Sonen som hade på tv´n i sitt rum, mormor/mamma som smög upp och ner i trappen.
Sonen som sjöng från och till.
Jag hörde allt.
Och sova...
Nä, det var omöjligt.
Bara för att kroppen ställt in mig på "TIDIG MORGONUPPSTIGNING" och för alla små ljud.
Jag har samma hörsel som Stålmannen, Fantomen och alla andra superhjältar som HAR superhörsel.

Jag låg och drog mig i sängen ända från första "väckningen" när sambon steg upp.
Sen steg jag upp precis innan sonen skulle iväg till skolan och pussade honom adjö, för vi ses ju inte förrens imorgoneftermiddag igen.
Bara att köpa läget.

Nu har jag frukostat och ska snart iväg och mata katten och skura kattlådan.
Sen hem igen och pyssla här tills det är dags för jobbet.
Innan jag stänger ner här nu så måste jag bara visa en ljusstake som sonen gjort på "Julpysseldagen" i skolan igår...



Fin va?
En kalkstensljusstake.
Notera den lilla festliga lilla kastanjen som fått ett påklistrat öga, SO CHRISTMAS!
Och jag berömde den fina julpysselsgrejen och sa:
ÅH vilken FIN ljusstake du har gjort?
Åh, vad glad jag blir att du gjort en sån fin grej till mig!
Eller är den till pappa kanske?

Och den kreativa julpysselsonen svarade:
Nä, ingen av er ska få ljusstaken, den har jag gjort till mig själv!
( Och hör sen!!!! )
Jaha, sa den snopna, egomamman och sa sedan pedagogiskt:
SJÄLVKLART, den var hur som helst JÄTTEFIN!
Nu...
Mot en hungrig KATT!
Återkommer.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0